نوری المالکی معاون نخست وزیر عراق امروز چهارشنبه با ایرج مسجدی سفیر ایران در بغداد دیدار و آخرین اوضاع سیاسی و امنیتی در منطقه و جهان را بررسی کرد.

به گزارش جماران؛ جنبش عصائب اهل الحق به رهبری قیس الخزعلی امروز چهارشنبه تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه ایران را نقض ارزش‌ها و موازین انسانی و حقوقی توصیف کرد.

به گزارش شبکه تلویزیونی السومریه نیوز، جنبش عصائب اهل الحق در بیانیه خود آورده است: شیوه اعمال تحریم علیه ملت‌ها مردود و غیرقابل قبول است. دولت آمریکا با اقدام خود ارزش‌ها و موازین انسانی و حقوقی را نقض می‌کند.

وی تصریح کرد: وضعیت حساس عراق و منافع تودرتوی آن ایجاب می‌کند که رهبران کشور تصمیم مناسب را اتخاذ کنند که در آن دو موضوع اساسی لحاظ شده باشد. نخست اینکه حاکمیت ملی عراق بدون ترس یا دنباله روی از طرفی مدنظر قرار گیرد و دوم اینکه منافع عراق بر منافع دیگران در سایه شرایط پیچیده و منافع تودرتو لحاظ شود.

این بیانیه افزود: حفاظت از بی طرفی عراق و اینکه بخشی از محور ایرانی نباشد؛ به این معنا نیست که عراق بخشی از محور آمریکایی و دنباله روی این کشور در تصمیمات یکجانبه اش باشد.

این بیانیه خاطرنشان کرد: بسیاری از کشور‌های جهان نظیر کشور‌های اتحادیه اروپا یا چین یا هند و یا حتی پاکستان و ترکیه حاکمیت خود را مدنظر قرار دادند و منافع خود را مقدم شمردند و عراقی‌ها کمتر از ملت‌های این کشور‌ها - در احترام گذاشتن خود به حاکمیت خودشان و رد دنباله روی از محور آمریکایی- نیستند.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: ما در جنبش عصائب اهل الحق از صدور چنین موضعی از طرف نخست وزیر عراق ابراز تاسف می‌کنیم. ما معتقدیم که وی نیاز نداشت که خود و کشور عراق را به چنین التزام مقید کند؛ خصوصا که دولت او در خارج از دوره قانونی خود و بدون چتر حمایت پارلمان فعالیت می‌کند که در جایگاه گرفتن تصمیماتی با این اهمیت نیست.

این بیانیه افزود: این موضعگیری برای دولت آینده عراق الزام آور نیست و امید داریم که دولت آینده تصمیمات خود را همواره با در نظر گرفتن حاکمیت عراق و منافع آن بگیرد و دنباله روی دولت احمق ترامپ در منطقه و جهان نباشد.

المالکی: مخالفت تحریم‌های آمریکا علیه ایران هستیم

معاون رئیس جمهور عراق بار دیگر بر مخالفت خود با اعمال تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه ایران تاکید کرد.

نوری المالکی معاون نخست وزیر عراق امروز چهارشنبه با ایرج مسجدی سفیر ایران در بغداد دیدار و آخرین اوضاع سیاسی و امنیتی در منطقه و جهان را بررسی کرد.

دفتر المالکی در بیانیه‌ای اعلام کرد: در این دیدار همچنین تقویت روابط دو جانبه در زمینه‌های مختلف مورد بحث قرار گرفت.

المالکی گفت: نیرو‌های ملی به رایزنی‌های خود با هدف دستیابی به موضعی ادامه می‌دهند که بستر ساز آغاز مرجله جدیدی برای فرایند سیاسی عراق به سمت تشکیل دولتی قوی باشد که خواسته‌های ملت عراق را برآورده کند.

وی بار دیگر "بر موضع مخالف خود در قبال تحریم‌های اقتصادی تحمیلی علیه ملت مسلمان ایران" تاکید کرد و از جامعه بین المللی خواست تا سیاست فشار اقتصادی علیه ملت‌ها را رد کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 984774
  • منبع: عصرایران
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.