وزارت دارایی آلمان با صدور بیانیه‌ای در این خصوص اعلام کرد: درخواست ایران هنوز مورد مطالعه است. گزارش‌های رسانه‌ای درباره آزادسازی این وجوه از طریق اداره گمرگ، صحیح نیستند.

به گزارش جماران؛ وزارت دارایی آلمان اعلام کرد: تا کنون برای بازگرداندن ۳۰۰ میلیون یورو وجه نقد از حساب‌های بانکی ایران به این کشور تصمیمی نگرفته‌ایم.

به نقل از رویترز، وزارت دارایی آلمان امروز چهارشنبه گزارش‌های منتشره درباره صدور مجوز برای خارج کردن ۳۰۰ میلیون یورو (۳۴۸ میلیون دلار) وجه نقد از حساب‌های بانکی ایران در آلمان را تکذیب کرد.

وزارت دارایی آلمان با صدور بیانیه‌ای در این خصوص اعلام کرد: درخواست ایران هنوز مورد مطالعه است. گزارش‌های رسانه‌ای درباره آزادسازی این وجوه از طریق اداره گمرگ، صحیح نیستند. فرایند‌های بازرسی هنوز کامل نشده اند.

به گزارش رویترز، هفته نامه آلمانی Die Zeit روز چهارشنبه گزارش داده بود، واحد اطلاعات مالی وزارت دارایی آلمان به این جمع بندی رسیده که انتقال این پول به ایران با قوانین آلمان در خصوص مبارزه با تروریسم تناقضی ندارد.

رئیس جمهوری آمریکا دوشنبه ۱۵ مرداد ماه جاری با امضای دستوری اجرائی تحریم‌های پیشتر تعلیق شده علیه ایران را ۳ ماه پس از خروج یکجانبه این کشور از برجام دوباره بازگرداند.

این در حالی است که دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا ۸ ماه مارس سال جاری میلادی (۱۸ اردیبهشت) به بهانه‌های واهی و به صورت یکجانبه از این توافق خارج شد و تهدید کرده بود که تحریم‌های واشنگتن علیه تهران که بر اساس توافق مذکور در زمان دولت قبلی این کشور تعلیق شده بود را بازمی گرداند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.