سخنگوی وزارت خارجه عراق تاکید کرده است که تحریم ها علیه ایران تاثیرات منفی بزرگی بر عراق و عموم منطقه از حیث اقتصادی و اجتماعی خواهد گذاشت زیرا ایران یکی از همسایگان عراق محسوب می شود.

به گزارش جماران؛ وزارت خارجه عراق در واکنش به اقدامات خصمانه آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران، خواستار تلاش جامعه جهانی برای تحت فشار گذاشتن واشنگتن در قبال اقداماتش علیه ایران شد.

سخنگوی وزارت خارجه عراق روز چهارشنبه در بیانیه ای رسمی اعلام کرده است که عراق از جامعه جهانی می خواهد تا آمریکا را تحت فشار قرار دهد تا از تحریم هایش علیه ایران صرف نظر کند.

'احمد محجوب' تاکید کرده است که تحریم ها علیه ایران تاثیرات منفی بزرگی بر عراق و عموم منطقه از حیث اقتصادی و اجتماعی خواهد گذاشت زیرا ایران یکی از همسایگان عراق محسوب می شود.

در بیانیه از مواضع جمهوری اسلامی ایران در حمایت از عراق در مقابله و مبارزه با تروریسم تقدیر شده و آمده است که عراق هرگز مواضع شرافتمندانه همسایه خود ایران را در بحران ها از یاد نمی برد.

سخنگوی وزارت خارجه عراق تاکید کرده است که (در اثر اقدامات یکجانبه یاد شده) هرگز هیچ کشوری آسیب نمی بیند مگر اینکه کشور دیگری نیز از آن متاثر خواهد شد و بر ثبات و امنیت در عموم منطقه اثر منفی خواهد گذاشت.

محجوب گفته است که وزارتخارجه عراق با اصل محاصره اقتصادی علیه هر کشور دیگر مخالف است زیرا معتقد است که ضرر محاصره ها در درجه نخست متوجه های اقشار مختلف مردم می شود.

پیش از این نیز نخست وزیر، رییس جمهور عراق و رهبران سیاسی و شخصیت های مختلف در این کشور از اقدامات خصمانه آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران انتقاد کرده و با آن مخالفت کرده اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.