نهاوندیان گفت: تمام مصوبات شورای عالی اقتصاد بخشی از صحنه وسیع اقتصاد را مورد توجه قرار داده؛ اما مهمتر از تمام این مصوبات فضای هماهنگی میان سه قوه است، و باعث می‌شود تا جهت گیری واحدی را دنبال کنیم.

به گزارش جماران؛ معاون اقتصادی رییس جمهور گفت: جلوی انحرافات نقدینگی را گرفتیم.

محمد نهاوندیان در حاشیه جلسه امروز (چهارشنبه) هیات دولت  در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: بهترین مدیریت جنگ اقتصادی تدبیرهای مناسب و هدفمند در مسیر اقتصاد مقاومتی است. خوشبختانه در هفت جلسه‌ای که شورای عالی اقتصادی تشکیل داده در هر جلسه ما بخشی از تحرک اقتصادی دنبال شده است در آخرین جلسه درباره مدیریت نقدینگی تصمیمات مهمی اتخاذ شده بود.

وی گفت: تصمیماتی که در رابطه با مدیریت نقدینگی اتخاذ شد باعث می‌شود تا هدایت نقدینگی موجود به سمت تولید برود و از آثار زیان بار نقدینگی در بازار جلوگیری می‌کند و هم آن را به سمت تولید و اشتغال‌زایی سوق می‌دهد.

وی ادامه داد: تصمیمی که در ارتباط با مجوز صندوق‌های سرمایه گذاری معامله پذیر که به مردم عرضه می‌شود سپرده گذاران را به یک سرمایه گذاری کم ریسک هدایت می‌کند. از سوی دیگر تصمیماتی که در رابطه با صنایع کوچک و بزرگ و متوسط گرفته شده است برای جلوگیری از انحراف منابع بوده که در دستور کار است.

نهاوندیان سپس افزود: تمام مصوبات شورای عالی اقتصاد بخشی از صحنه وسیع اقتصاد را مورد توجه قرار داده؛ اما مهمتر از تمام این مصوبات فضای هماهنگی میان سه قوه است، و باعث می‌شود تا جهت گیری واحدی را دنبال کنیم.

وی ادامه داد: دولت هم تلاش می‌کند تا با ارتباط موثر با قوه قضاییه ،مجلس و نهادهای موثر تاثیرگذاری مناسبی را در اقتصاد داشته باشد. هر سه قوه تلاش می‌کنند تا جهت گیری واحدی را در امور اقتصادی دنبال کنند. ان شاءالله فضای جدیدی را برای انسجام ملی مقابل طراحی‌هایی که دشمنان ایجاد می‌کنند را همراه سه قوه ایجاد کنیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.