نماینده بابل در مجلس با اشاره به پاسخ وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در خصوص پوسته‌های غیررسمی تلگرام ادامه داد: تصمیم‌گیری درخصوص فعالیت یا ادامه آن یا ممانعت از آن در مرکز ملی فضای مجازی صورت می‌پذیرد و طبیعتا وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، نقشی در تصمیم‌گیری آن ندارد.

تلگرام

به گزارش جماران؛ سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: وزیر ارتباطات با بیان اینکه این وزارتخانه نقشی در فعالیت تلگرام طلایی و هاتگرام ندارد، از 25 میلیون حمله سایبری و 650 مورد نفوذ توسط 900 هزار مهاجم که طی شش ماه اخیر علیه کشورمان گزارش شده است، خبر داد.

علی نجفی خوشرودی در تشریح نشست روزسه شنبه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، افزود: در این جلسه سوال نصرالله پژمانفر نماینده مشهد از آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با این موضوع که با توجه به دستور قضایی صادر شده مبنی بر اعمال مسدود سازی (فیلترینگ) اپلیکیشن‌ تلگرام از تاریخ 10/2/97، علت دور زدن مسدودسازی تلگرام توسط نرم افزارهای داخلی همچون هاتگرام و طلگرام (تلگرام طلایی) چیست، مطرح شد.

نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به پاسخ وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در خصوص پوسته‌های غیررسمی تلگرام ادامه داد: تصمیم‌گیری درخصوص فعالیت یا ادامه آن یا ممانعت از آن در مرکز ملی فضای مجازی صورت می‌پذیرد و طبیعتا وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، نقشی در تصمیم‌گیری آن ندارد.

وی افزود: در نهایت نماینده سوال کننده از پاسخ وزیر قانع نشد و سوال به صحن مجلس شورای اسلامی ارجاع شد.

**25 میلیون حمله سایبری 

نجفی خوشرودی در ادامه تصریح کرد: در ادامه جلسه کمیسیون با حضور آذری جهرمی، به بررسی موضوع امنیت در فضای مجازی و اقدامات صورت گرفته در جهت بومی سازی شبکه‌های پیام‌رسان داخلی پرداختیم و وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و همکاران وی گزارشی از اقدامات و برنامه‌های آن وزارتخانه در حوزه‌های مربوطه از قبیل تقویت شبکه ملی اطلاعات و کاهش آسیب ‌پذیری و مقابله با تهدیدات در فضای مجازی ارائه کردند.

این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از شناسایی 25 میلیون حمله سایبری و 650 مورد نفوذ طی شش ماه گذشته توسط بیش از 900 هزار مهاجم علیه کشورمان خبر داد.

** حمایت از پیام ‌رسان‌های داخلی

وی افزود: تشریح اقدامات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در راستای سند مصوب شورای عالی فضای مجازی در حمایت از پیام‌رسان‌های داخلی، ساماندهی سیم کارت‌های تلفن همراه، اینترنت کودکان و نوجوانان و غیره از دیگر موارد مطروحه از سوی آقای آذری جهرمی بوده است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در پایان با بیان اینکه در ادامه اعضای کمیسیون نقطه نظرات خود پیرامون موارد فوق الذکر را مطرح کردند، خاطرنشان کرد: اهمیت حمایت مؤثرتر از پیام رسان‌های داخلی، ضرورت تقویت سرویس و خدمات پیام رسان‌های داخلی، مدیریت و نه تحدید خدمات اطلاع‌رسانی و غیره از موارد مطروح شده از سوی نمایندگان عضو کمیسیون بوده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 983902
  • منبع: خانه ملت
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.