العبادی نخست وزیر عراق گفت دولت عراق مخالف تحریم های بین المللی است و خود نیز تجربه آن را داشته که به تضعیف کشور و مردم عراق منجر شده است.

به گزارش جماران؛ 'حیدرالعبادی' نخست وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق گفت که کشورش با تحریم های ضد ایرانی آمریکا همراهی نخواهد کرد.

العبادی عصر سه شنبه در کنفرانس مطبوعاتی هفتگی خود و در بیان موضع رسمی کشورش در قبال تحریم های آمریکا علیه ایران، بر این نکته تاکید کرد. 

نخست وزیر عراق گفت ما بعنوان دولت وظیفه حمایت از کشور و ملت خود را داریم. 

العبادی گفت دولت عراق مخالف تحریم های بین المللی است و خود نیز تجربه آن را داشته که به تضعیف کشور و مردم عراق منجر شده است. 

وی تاکید کرد بغداد با تحریم های ضد ایرانی آمریکا همراهی نخواهد کرد و پایبند اداره کشور و امور مردم خود خواهد بود. 

درهمین حال 'فواد معصوم' رئیس جمهوری عراق نیز ساعتی پیش تاکید کرد که پایبندی به تحریم های آمریکا علیه ایران برای کشورش دشوار است. 

وی در بخشی از گفت وگوی تفصیلی به شبکه تلویزیونی الحره که قرار است بزودی از این شبکه منتشر شود، گفت شرایط عراق و ماهیت روابطی که با ایران دارد، التزام این کشور به اجرای تحریم هایی که واشنگتن بر تهران تحمیل کرده است را دشوار خواهد کرد. 

معصوم افزود عراق در درگیری های جاری نباید در یک طرف مقابل طرف دیگری قرار گیرد. 

دولت آمریکا سالهاست در اقداماتی یکجانبه کشورهای مخالف سیاست های مداخله جویانه اش را مورد تحریم قرار می دهد و سایر کشورها را نیز وادار می کند به این تحریم های ظالمانه تمکین کنند در غیر این صورت با تحریم های دیگری مواجه می شوند. 

اتحادیه اروپا، روسیه و چین و بسیاری دیگر از کشورها در هفته های اخیر مخالفت صریح خود را با تحریم های یکجانبه آمریکا اعلام و بر ضرورت پایبندی و اجرای برجام تاکید کرده اند. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.