یک رسانه چینی گزارش کرد: این بار دیگر شرکت ها نمی خواهند به ارزهایی که آمریکا تحریم می کند وابسته باشند بلکه به استفاده از یوان به عنوان ارزی که هر روز بین المللی تر می شود، روی می آورند.

به گزارش جماران؛ یک رسانه چینی گزارش کرد شرکت های این کشور هیچ تعهدی به اجرای تحریم های یکجانبه آمریکا علیه ایران ندارند و به این تحریم ها پایبند نیستند.

روزنامه گلوبال تایمز ارگان حزب حاکم چین روز سه شنبه در مطلبی نوشت: شرکت های چینی از این پس استفاده از یوان را به جای ارزهای دیگر مانند دلار و یورو در معاملات با ایران افزایش می دهند.

این گزارش می افزاید: این بار دیگر شرکت ها نمی خواهند به ارزهایی که آمریکا تحریم می کند وابسته باشند بلکه به استفاده از یوان به عنوان ارزی که هر روز بین المللی تر می شود، روی می آورند.

'تیان وی لین' از موسسه روابط بین المللی پکن به این روزنامه گفته است: تحریم ها ممکن است تاثیرات منفی بر بازار ایران وارد کند اما مسلما شرکت های چینی نمی توانند به دنبال پیروی از آنها باشند.

'خوا لی مینگ' سفیر پیشین چین در ایران هم به گلوبال تایمز گفته است راه های ارتباطات دلاری با ایران با تحریم بسته می شود و چین و ایران باید به دنبال مسیرهای تازه تبادلات ارزی مانند استفاده از یوان باشند.

وی افزود: شرکت های چینی برای عبور از تحریم ها و همانند گذشته باید استفاده بیشتری از یوان داشته باشند این کار پیشتر نیز انجام شده است.

این کارشناسان به گلوبال تایمز گفته اند در حال حاضر تحریم ارز و فلزات تاثیری بر روابط ایران و چین ندارد ولی باید برای حل چالش های پیش رو اندیشه کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.