نظری با بین اینکه این دومین باری بود که طرح تحقیق و تفحص از شهرداری تهران در مجلس رای نیاورد، خاطرنشان کرد: این طرح یکبار در دوره قبلی شهرداری و حالا نیز در دوره جدید از دستورکار مجلس شورای اسلامی خارج شد.

به گزارش جماران؛ عضو شورای شهر تهران به خارج شدن طرح تحقیق و تفحص از شهرداری تهران از دستور کار مجلس شورای اسلامی واکنش نشان داد.

حجت نظری امروز در پاسخ به سوالی درباره "خروج طرح تحقیق و تفحص از شهرداری تهران" از دستورکار مجلس شورای اسلامی گفت:‌ معتقدم که مخالفت مجلس با این طرح در واقع سلب امکان نظارتی از خود مجلس است و نمایندگان نخواستند که از ابزاری که در اختیار دارند در حوزه‌های مختلف استفاده کنند. 

وی با بیان اینکه این تصمیم به هیچ عنوان مانع از این نخواهد شد که اعضای شورای شهر تهران به عنوان ناظر اصلی بر شهرداری به وظایف خود نپردازند، اظهارکرد:‌ کما اینکه در مورد تحقیق و تفحص از موسسه همشهری نیز در شورای شهر تهران ما کار خود را شروع کرده‌ایم و تلاش خواهیم کرد که در حوزه‌های مورد نیاز در شهرداری نیز ورود کنیم تا مردم از تمام جزئیات آنچه که در حال رخ دادن است و آنچه که در گذشته رخ داده است، به شکل شفاف با خبر شوند.

عضو کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر تهران درباره اینکه آیا در مجمع امید که نمایندگان تهران در مجلس و شورای شهر در آن عضو هستند، دراین‌باره صحبتی مطرح شده یا خیر، گفت: در این مورد صحبت کلی با برخی نمایندگان مجلس شده است، اما تاجایی که من میدانم اینطور نبود که این موضوع در دستور کار مجمع قراربگیرد و تصمیمی در مورد آن اتخاذ شود.

نظری با بین اینکه این دومین باری بود که طرح تحقیق و تفحص از شهرداری تهران در مجلس رای نیاورد، خاطرنشان کرد: این طرح یکبار در دوره قبلی شهرداری و حالا نیز در دوره جدید از دستورکار مجلس شورای اسلامی خارج شد.

وی درباره موضع مدیریت شهری در این مورد نیز گفت: این آمادگی از سوی مدیریت شهری وجود دارد و ما نیز هیچ مخالفتی در این خصوص نداشتیم. هرچند که آقای افشانی هم گفتند باتوجه به جایگاه شورای شهر در نظارت بر شهردای تهران شاید ضرروتی نداشته باشد که مجلس ورود کند اما بهرحال شهرداری تهران تاکید داشت که تابع نظر نمایندگان مجلس است و در این مورد همکاری لازم را خواهد داشت. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.