در نشست بعدازظهر امروز کمیسیون امنیت ملی، ظریف گزارشی از تحولات منطقه‌‌‌‌ای و بین‌المللی و سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران ارائه کرد.

به گزارش جماران؛ وزیر امور خارجه کشورمان، گزارشی از روند اعمال تحریم‌ها و شکایت ایران از آمریکا را به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ارائه کرد.

نشست بعدازظهر امروز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با حضور محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه برگزار شد و درباره آخرین تحولات سیاست خارجی از جمله روند اجرای برجام و گزارش سه ماهه اجرای برجام تبادل نظر شد.

در این نشست، ظریف گزارشی از تحولات منطقه‌‌‌‌ای و بین‌المللی و سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران ارائه کرد.

وی با اشاره به فضای روانی ناشی از خروج آمریکا از برجام تاکید کرد که اقدامات آمریکا از سوی جهانیان با استقبال مواجه نمی‌شود.

وزیر امور خارجه ضمن تشریح اقدامات و برنامه‌‌‌‌ها برای مقابله با تحریم‌‌‌‌‌های آمریکا، تقویت انسجام داخلی، تقویت دیپلماسی اقتصادی و افزایش هماهنگی دستگاه‌های مختلف در پیگیری روابط خارجی با وزارت امورخارجه را مورد تاکید قرار داد.

در این جلسه، اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی نیز نقطه نظرات خود درباره موارد مذکور مطرح کردند. شکایت ایران از آمریکا در دیوان بین‌المللی دادگستری، روند اعمال تحریم‌‌‌ها، بسته اروپا برای همکاری با جمهوری اسلامی ایران و بهره‌برداری از ظرفیت توسعه همکاری اقتصادی با کشورهای مختلف، از سوی اعضای کمیسیون مورد اشاره قرار گرفت.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.