عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور تأکید کرد: در شرایط فعلی هر استیضاحی که به مجلس بیاید رأی می‌آورد. قبل از اینکه مجلس به‌حساب دولت رسیدگی کند، دولت تغییراتی را در کابینه ایجاد کند.

به گزارش جماران؛ قاسم میرزایی نیکو نماینده فیروزکوه و عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور، با اشاره به تغییر نکردن کابینه علیرغم انتقادات گسترده به تیم اقتصادی، گفت: دولت فکر می‌کند باید مسائل را از کانال مجلس حل کند اما رویکرد مجلس همین است و به تفکیک هر وزارتخانه‌ای که بیاید رأی نخواهد داد.

او تأکید کرد: در شرایط فعلی هر استیضاحی که به مجلس بیاید رأی می‌آورد. قبل از اینکه مجلس به‌حساب دولت رسیدگی کند، دولت تغییراتی را در کابینه ایجاد کند.

این نماینده مجلس با اشاره به اعلام وصول سؤال از رئیس‌جمهور در مجلس، گفت: بارها گفته‌ام که چرا باید معاون پارلمانی رئیس‌جمهور با لابی‌های مختلف به دنبال مطرح نشدن سؤال از رئیس‌جمهور باشد. آقای رئیس‌جمهور بدون طرح سؤال به مجلس بیاید و به نمایندگان پاسخگو باشد. مجلس یکی از ارکان نظام است و نماینده‌های ملت در مجلس حضور دارند.

میرزایی نیکو ادامه داد: آقای روحانی سرزده به مجلس بیاید و با نمایندگان حرف بزند. نمایندگان سؤالات خودشان را مطرح کنند و رئیس‌جمهور جواب بدهد. در روز سه‌شنبه هفته گذشته طرح عدم‌کفایت رئیس‌جمهور را بار دیگر استارت زدند و شروع به جمع‌آوری امضا کردند. دولت باید در مجلس حضور پیدا کند و در این صورت است که اوضاع آرام می‌شود و شرایط راحت‌تر جلو می‌رود.

این نماینده مجلس گفت: به نظر نمی‌رسد رئیس‌جمهور دست به تغییر کابینه خود بزند و این موضوع منجر به استیضاح وزرا می‌شود که خیلی بد است. همچنین اگر تعداد امضاهای سؤال از رئیس‌جمهور از نصاب نیفتد آقای روحانی باید به مجلس بیاید و به سؤال نمایندگان پاسخ دهد اما این موضوع با توجه به شرایطی که در آن قرار داریم خوب است؟

میرزایی نیکو با انتقاد از عملکرد شورای هماهنگی میان سه قوه، تأکید کرد: شورای هماهنگی میان سه قوه هیچ اقدامی انجام نمی‌دهد. آن شورا هم می‌تواند بیاید و جلسه‌ای بگذارد و برای مشکلات راهکار ارائه دهد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 980809
  • منبع: اعتمادآنلاین
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.