وزیر خارجه روسیه تأکید کرد که مسکو از چنین رفتارهایی حمایت نمی کند و می داند که این اقدامات نتایج معکوسی به همراه خواهد داشت.

به گزارش جماران؛ وزیر خارجه روسیه در حاشیه نشست «آسه‌آن» هشدار داد که برخی جریان های خارجی تلاش می کنند به جای مردم سوریه در خصوص آینده این کشور تصمیم گیری کنند.

«سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه در حاشیه نشست اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا «آسه‌آن» که در سنگاپور برگزار می شود تأکید کرد که تلاش بازیگران خارجی برای تعیین شکل حکومت آینده سوریه نتایج معکوسی می دهد.

وی در جمع خبر نگاران گفت: برخی بازیگران خارجی ترجیح می دهند که در خصوص همه چیز به جای سوری ها تصمیم گیری کند ولی این مردم سوریه هستند که باید اداره این کشور را به دست بگیرند و شکل حکومت پیش رو را تعیین کرده و قانون اساسی را تدوین کنند.

وزیر خارجه روسیه تأکید کرد که مسکو از چنین رفتارهایی حمایت نمی کند و می داند که این اقدامات نتایج معکوسی به همراه خواهد داشت. وی همچنین گفت روسیه به عنوان یکی از اعضای مذاکرات آستانه طرح تشکیل کمیته قانون اساسی سوریه را پیشنهاد داده بود که با موافقت دولت و معارضان سوریه همراه شد.

وی تأکید کرد که روسیه آمادگی دارد که در این زمینه به «استفان دی میستورا» فرستاده سازمان ملل در پرونده سوریه کمک کند و افزود: کار آسانی نیست اما تلاش خواهیم کرد تا در تشکیل این کمیته همکاری کنیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.