وزیر علوم، تحقیقات و فناوری درباره برخی تغییر و تحولات در این وزارتخانه گفت: فعلا به من چیزی نگفته اند، نشنیده ام و بیشتر در حد شایعات است.

به گزارش جماران، منصور غلامی روز دوشنبه در حاشیه نخستین همایش پارک های علم و فناوری در حوزه مدیریت سبز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: هر کسی در حوزه مدیریت یک روز می آید و یک روز هم می رود و در هیات دولت هم آقای رییس جمهوری تصمیم می گیرد. 
وی همچنین در پاسخ به سوال ایرنا درباره اعطای بورس تحصیلی با توجه به شرایط موجود و تحریم های پیش رو گفت: در زمان حاضر اعطای بورس تحصیلی به دانشجویان ایرانی تنها در مقطع دکتری و رشته های خاص انجام می شود.
وی تصریح کرد: در چارچوب تعاملات بین المللی اعطای بورس تحصیلی به دانشجویان غیر ایرانی گاهی مطرح می شود که این کار سالیانه به نسبتی انجام می شود.

**اعطای بورس مانند گذشته نیست 
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ادامه داد: اعطای بورس تحصیلی به دانشجویان ایرانی برای تحصیل در خارج از کشور به میزانی که قبلا بوده، نیست و دانشگاه های داخلی توانایی آموزش اکثریت قریب به اتفاق تخصص ها را دارند.
وی افزود: در مقابل، دانشجویان مقطع دکترا در دوره تحصیلی بین 6 تا 9 ماه برای فرصت مطالعاتی به دانشگاه های کشورهای دیگر اعزام می شوند تا فرصت برقراری ارتباط علمی، استفاده از تجربیات محققان خارجی و کسب تجربه در دانشگاه های خارجی را پیدا کنند.

**پروژه های متعدد وزارت علوم با سایر دستگاه ها 
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری همچنین گفت: در زمان حاضر پروژه های تحقیقاتی و فناوری متعددی را با وزارتخانه و سازمان های مختلف داریم که از قبل شروع شده و در زمان حاضر گسترش خیلی بیشتری پیدا کرده ، ظرفیت ها و توانمندی های دانشگاه ها می تواند بسیاری از مسایل را حل کند. توان علمی برای حل تقریبا همه مسایل مطرح شده را داریم.
غلامی همچنین درباره مدیریت سبز در دانشگاه ها گفت: دانشگاه ها یک دهه است که به طور جدی روی مدیریت سبز طرح و برنامه دارند و در بودجه های سالیانه برای این که بتوانند ردیف های بودجه ای حمایتی دریافت کنند طرح های خود را ارایه می دهند.
وی ادامه داد: وزارت علوم نظارت متمرکز دارد و هم تجربیات دانشگاه های موفق را به دیگر دانشگاه ها منتقل می کند ، عملکرد دانشگاه ها در ارزیابی هایی که در چند سال اخیر صورت گرفته بسیار قابل توجه بوده هر چند که مسیری طولانی پیش رو داریم.
غلامی گفت: در کشور ما مقداری زیادی خرج می کنیم ، پرهزینه ایم و باید بتوانیم این فرهنگ را در تمام عرصه های اجتماعی بخصوص در بدنه دولت و به طور ویژه در دانشگاه ها نهادینه تا بهره وری ها را با حداقل هزینه ها بیشتر کنیم.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.