معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری گفت: بر اساس سیاستهای بالا دستی نیازمند ایجاد سالانه 308 هزار شغل در روستاها هستیم.

به گزارش جماران؛ معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری گفت: واحدهای اشتغال زا در روستاها تا پنج سال از پرداخت مالیات معاف می شوند که این مدت برای مناطق محروم 10 سال خواهد بود.

سید ابوالفضل رضوی شنبه شب در نشست شورای اداری استان خراسان رضوی افزود: بر اساس سیاستهای بالا دستی نیازمند ایجاد سالانه 308 هزار شغل در روستاها هستیم. 

وی اظهار داشت: 70 درصد روستائیان از داشتن سند ملکی و 30 درصد نیز از داشتن سند مسکونی محرومند که این امر هم راستا با سیاستهای توسعه روستاها نیست.

وی به تولید 9 میلیون تن گندم در روستاها اشاره کرد و گفت: هر کیلو گرم گندم حدود 13 هزار ریال خریداری می شود و این خریدها حجم عظیم از گردش مالی را در روستاها بوجود می آورد.

رضوی افزود: این در حالی است که از فعالیت بانکها در این واحدهای تولیدی خبری نیست یعنی تولیدات متعلق به روستا اما اقتصاد آن متعلق به شهرهاست. 

وی بافتهای قدیمی روستا را ظرفیتی برای ثروت آفرینی دانست و اظهار داشت: توسعه امری برنامه ای، هدفدار، تدریجی، جمعی، توقف ناپذیر و جامع به منظور بهبود کمی و کیفی زندگی افراد جامعه است.

وی گفت: ورود مردم در فعالیتهای اقتصادی یکی از ابزارهای مهم ماندگاری، پویایی و شادمانی است لذا توسعه زمانی اتفاق می افتد که با مشارکت مردم همراه باشد. 

* نرخ بیکاری در خراسان رضوی 3.6 درصد کاهش یافت 

استاندار خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: نرخ بیکاری در این استان طی بهار سال جاری 10.7 درصد بود که نسبت به مدت مشابه پارسال 3.6 درصد کاهش داشت. 

علیرضا رشیدیان افزود: در این مدت نرخ مشارکت اقتصادی استان 1.8 درصد کاهش داشته و نرخ متقاضیان کار استان نیز کمی کاهش یافته و متعادل تر شده است.

وی اظهار داشت: این موفقیت ها مرهون عملکرد فعالان اقتصادی استان است که امیدبخش رسیدن به نرخ بیکاری هفت درصد است. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.