نماینده سابق مجلس یادآور شد: ما نباید بازار گسترده داخل را به این راحتی به خارجی‌ها بدهیم. به عنوان مثال در صورتی که کره جنوبی نفت ما را نخرد، چرا باید اجازه داد بازار لوازم خانگی‌مان با این گستردگی در اختیار دو برند معروف کره‌ای قرار بگیرد؟!

به گزارش جماران؛ احمد توکلی نماینده سابق مجلس در پاسخ به این سوال که "کشور‌هایی که بعد از ۱۵ مرداد ماه، تحت تاثیر تحریم‌های جدید آمریکا از ما نفت نخرند ما باید چه واکنشی در مقابل آن‌ها انجام دهیم" گفت: هر کشوری برای منافع سیاسی خود از ابزار اقتصادی استفاده می‌کند. وقتی آمریکا با فشار اقتصادی ایران را تحریم می‌کند، ایران هم باید از مناسبات اقتصادی برای مصالح سیاسی استفاده کند و ثبات و امنیت را در کشور مدنظر قرار دهد.

وی گفت: ما نباید بازار گسترده داخل را به این راحتی به خارجی‌ها بدهیم. به عنوان مثال در صورتی که کره جنوبی نفت ما را نخرد، چرا باید اجازه داد بازار لوازم خانگی‌مان با این گستردگی در اختیار دو برند معروف کره‌ای قرار بگیرد؟! ما هم باید مانند آن‌ها شرط و شروطی را لحاظ کنیم.

وی افزود: دولت باید اعلام کند کشور‌هایی که به تبعیت آمریکا از ما نفت خریداری نمی‌کنند ما هم از این کشور‌ها هیچ کالایی خریداری نخواهیم کرد و قطعاً باید مقابله‌به‌مثل صورت بگیرد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 976240
  • منبع: نود اقتصادی
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.