امید می برای متقاعد کردن رهبران اتحادیه اروپا دیروز جمعه بعد از دیدار با سباستین کورتز صدراعظم اتریش و «آندری بابیس» نخست‌وزیر چک برباد رفت.

به گزارش جماران؛ یک روزنامه انگلیسی می‎گوید برگزاری انتخابات ریاست حزب محافظه‌کار بریتانیا برای فصل پاییز قطعی شده و کار ترزا می تا ماه میلادی اکتبر تمام است.

تایمز انگلیس در گزارشی از تلاش جناح‌های رقیب حزب حاکم «توری» برای برکناری ترزا می نخست‌وزیری این کشور تا ماه میلادی اکتبر (اواسط مهرماه) خبر داد.

گفتنی است این گمانه‌زنی محصول شکست می در قانع کردن اتحادیه اروپا به پذیرش طرح وی درباره برگزیت است.

امید می برای متقاعد کردن رهبران اتحادیه اروپا دیروز جمعه بعد از دیدار با سباستین کورتز صدراعظم اتریش و «آندری بابیس» نخست‌وزیر چک برباد رفت.

کورتز نیز به می هشدار داد مبادا به دنبال «برگزیت سخت» باشد؛ عبارتی که نشان از عدم نرمش بریتانیا در مذاکره با اتحادیه اروپا دارد.

درواقع، اتحادیه اروپا درباره جانبداری از نظر «میشل بارنیر» مذاکره‌کننده ارشد اتحادیه در امور برگزیت مبنی بر عدم پذیرش طرح گمرکی ترزا می اجماع‌نظر دارد.

طبق این طرح، انگلیس مسئول جمع‌آوری تعرفه‌های گمرکی کالاهای اروپایی می‌شود که مسیر ترانزیت آنها قلمرو ارضی بریتانیا است و کالاهایی هم که مقصد نهایی آنها انگلیس است، مشمول تعرفه کمتری می‌شوند.

درهمین‌رابطه، منابع آگاه به تایمز گفتند برگزاری انتخابات ریاست توری (حزب حاکم محافظه‌کار) برای فصل پاییز قطعی شده و کار ترزا می تا ماه میلادی اکتبر تمام است.

ظاهراً «اندرو بریجن» نماینده محافظه‌کار خواهان جدایی از اتحادیه اروپا نیز با برگزاری نشستی در حوزه نمایندگی خود از برگزاری رای عدم اعتماد به ترزا می استقبال کرده است.

این درحالی است که آخرین نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد 72 درصد از رای‌دهندگان بریتانیایی به توانمندی ترزا می برای توافق با اتحادیه اروپا شک دارند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.