• کدخبر: 974482
  • منبع: خانه ملت
  • نسخه چاپی

پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

عضو ناظر مجلس در شورای عالی فضای مجازی:

پیام‌رسانی جدید عرضه خواهد شد

سبحانی فر گفت: این پیام‌رسان تقریبا داخلی است؛ نکته مهم این است که بتوانیم شبکه پایداری شبیه تلگرام در کشور داشته باشیم که ظرفیت لازم را برای پوشش داشته باشد.

به گزارش جماران؛ عضو ناظر مجلس در شورای عالی فضای مجازی از ظهور پیام‌رسانی جدید خبر داد و گفت: همچنانکه مردم خودخواسته از وایبر به تلگرام مهاجرت کردند، در اینجا نیز چنین اتفاقی نیز می‌افتد.

رمضانعلی سبحانی فر درباره احتمال رفع فیلتر تلگرام گفت: فیلتر تلگرام باعث استفاده بسیاری از مردم از  تلگرام طلایی و هاتگرام در کشور شده است.

نماینده مردم سبزوار، جغتای، جوین و خوشاب در مجلس شورای اسلامی از فعالیت شبکه‌‌ای اجتماعی در داخل  کشور خبر داد که این پیام رسان بتواند بستر مناسبی برای پوشش مخاطب ایرانی باشد و اکثر مردم با میل و رغبت در این بستر قرار گیرند.

سبحانی‌فر توضیح داد: این پیام‌رسان تقریبا داخلی است؛ نکته مهم این است که بتوانیم شبکه پایداری شبیه تلگرام در کشور داشته باشیم که ظرفیت لازم را برای پوشش داشته باشد، مردم در داخل به آن اعتماد کنند و بستر آن پاسخگوی نیاز مردم باشد؛ زمانی که این امر محقق شود نیازی به رفع فیلتر تلگرام نیست و همچنانکه مردم خودخواسته از وایبر به تلگرام مهاجرت کردند، چنین اتفاقی نیز می‌افتد.

وی بیان کرد: زمانی که بستر مناسب در شبکه اجتماعی دیگری برای مهاجرت مردم از تلگرام فراهم شود انحصار این پیام‌رسان از بین می‌رود و این موضوع دور از انتظار نیست؛ برنامه‌هایی برای آماده‌سازی بستر لازم در حال انجام است که احتمال آنکه مردم به سمت این شبکه اجتماعی داخلی سوق یابند بسیار است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه در حال حاضر پیام‌رسان مذکور در حال آزمایش است، خاطرنشان کرد: با برنامه‌ریزی‌ها و ایجاد زیرساخت‌ها، مردم دیگر خود به سراغ تلگرام نمی‌روند.

عضو ناظر مجلس در شورای عالی فضای مجازی عنوان کرد: کاربرهای سابق تلگرام از پیام‌رسان‌های دیگر استفاده کرده و از ظرفیت‌هایی مانند هاتگرام، تلگرام طلایی و سایر شبکه‌ها استفاده می‌کنند./

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 974482
  • منبع: خانه ملت
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.