عضو فراکسیون امید تاکید کرد: مجمع تشخیص درباره FATF اعلام نظر کرده در صورتی که مجلس هنوز به این موضوع ورود نکرده و حتی در صحن مجلس مطرح نشده است.

به گزارش جماران؛ عضو فراکسیون امید مجلس گفت: مجمع تشخیص مصلحت نظام بحث FATF را رد نکرده است و چنین موضوعی صحت ندارد بلکه بخش نظارتی مجمع نظر مشورتی و نظارتی خود را در این مورد ارائه کرده است.

قاسم میرزایی نیکو با اشاره به نامه مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره رد FATF  گفت: این نامه از سوی آیت‌الله شاهرودی رئیس مجمع تشخیص مصلحت ارائه نشده است بلکه توسط آقای محسن رضایی امضا شده است.

عضو مجمع فراکسیون امید مجلس بیان کرد: در مجمع تشخیص مصلحت نظام دو مجموعه وجود دارد، ابتدا خود مجمع که تمام دستورات و مصوبات در کارگروه‌های آن بررسی می‌شود و در نهایت در صحن مجمع مورد بررسی و رای گیری قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: بخش دوم، بخش نظارت بر مصوبات و مجموعه‌های دولت به صورت همزمان است همانطور که گاهی مجلس از شورای نگهبان می‌خواهد همزمان با تصویب قانونی در خانه ملت بر آن نظارت داشته باشد.

میرزایی‌نیکو تاکید کرد: اکنون مجمع تشخیص مصلحت نظام بحث FATF را رد نکرده است و چنین موضوعی صحت ندارد بلکه بخش نظارتی مجمع نظر مشورتی و نظارتی خود را در این مورد ارائه کرده است.

نماینده مردم دماوند و فیروزکوه بیان کرد: یک اختیاراتی به بخش نظارت داده شده تا این بخش مجمع تشخیص مصلحت نظام بتواند همزمان با بررسی یک قانون و موضوع در شورای نگهبان هماهنگ باشد و بخش نظارتی خود را به شورای نگهبان داده است لذا محسن رضایی هم نقش مجمع و هم نقش شورای نگهبان را دارد.

عضو مجمع فراکسیون امید مجلس گفت: براین اساس مجلس کار قانونی خود را انجام می‌دهد و در صورت تصویب لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم، آن را به شورای نگهبان ارسال می‌کند و حتی با رد آن در شورا، مجلس می‌تواند با اصرار بر نظر خود آن را به مجمع تشخیص ارائه کند.

وی تاکید کرد: مجمع تشخیص درباره FATF اعلام نظر کرده در صورتی که مجلس هنوز به این موضوع ورود نکرده و حتی در صحن مجلس مطرح نشده است.

نماینده مردم دماوند و فیروزکوه تصریح کرد: در این میان می‌توان با توجه به اختیاری که مقام معظم رهبری به سران سه سه قوه داده‌اند، آنها می‌توانند مسایلی را آماده کرده و دستور رهبری را اجرا کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 974172
  • منبع: خانه ملت
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.