سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس گفت: امروز جلسه در خصوص بررسی ایرادات لایحه پالرمو اعاده شده از شورای نگهبان بود. در این جلسه آقای عراقچی از وزارت امور خارجه، معاونت وزارت اطلاعات، نماینده‌ای از اطلاعات سپاه و نماینده‌ای از مرکز پژوهش‌های مجلس حضور داشتند.

به گزارش جماران؛ سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس گفت که کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس برای ادامه مسیر خود در خصوص لایحه پالرمو قرار است نامه‌ای به رهبر معظم انقلاب بنویسد و ایشان در خصوص ادامه دادن به بررسی این موضوع نظر دهند.

حسن نوروزی در خصوص جلسه امروز کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس، گفت: امروز جلسه در خصوص بررسی ایرادات لایحه پالرمو اعاده شده از شورای نگهبان بود. در این جلسه آقای عراقچی از وزارت امور خارجه، معاونت وزارت اطلاعات، نماینده‌ای از اطلاعات سپاه و نماینده‌ای از مرکز پژوهش‌های مجلس حضور داشتند.

وی افزود: مسائل گوناگونی در این خصوص مطرح شد. شورای نگهبان چهار ایراد را وارد دانسته بود؛ یکی از این ایرادات گرفته شده از سوی مجمع تشخیص مصلحت نظام بود که مهم‌ترین مساله هم همان بود. این ایراد مطرح می‌کرد که اسرار نظام نباید در اختیار بیگانگان قرار گیرد. این ایرادات چهارگانه در خصوص FATF نیست، FATF خواسته به ٤١ مورد عمل شود که پالرمو یکی از آن موارد است.

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس تاکید کرد: ما قصد داشتیم به اصلاح ایرادات شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام وارد شویم اما بعضی‌ها معتقد بودند که مقام معظم رهبری صرحیا فرمودند که به اینگونه پروتکل‌ها و کنوانسیون‌ها رای ندهید اما از سوی دیگر عده‌ای هم می‌گفتند که در نامه‌ای که آقای روحانی به مقام معظم رهبری نوشته‌اند و وضعیت را در آن نامه منعکس کرده‌اند، حضرت آقا موافقت کرده بودند که بر روی این موضوع کار شود.

نوروزی عنوان کرد: در پایان تمام این مسائل و توضیحات منوط به این شد که نامه‌ای به حضرت آقا نوشته شود تا ایشان صریحا بفرمایند که ما در این خصوص ادامه دهیم یا متوقف شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.