معاون رئیس جمهور با بیان اینکه ما کماکان آمار نگران‌کننده‌ای از کودک‌آزاری و سوء استفاده از کودکان داریم گفت: گرچه کارهای خوبی اتفاق افتاده ولی نیازمند یک قانون بازدارنده قوی هستیم.

به گزارش جماران، معصومه ابتکار در صحن علنی مجلس درباره لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان گفت: باید توجه کنیم این لایحه، لایحه‌ای قضایی است که از طرف قوه قضائیه آمده است و بسیار مترقی خواهد بود. دولت از این لایحه حمایت می‌کند.

وی تاکید کرد: موضوع کودکان و نوجوانان برای جمهوری اسلامی ایران بر اساس مبانی از مسائل بسیار مهم فرهنگی و اجتماعی است و لازم است با جدیت در این موضوع در ابعاد حقوقی و قضایی بررسی‌های لازم را انجام دهیم که این لایحه این جامعیت را دارد.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه ما کماکان آمار نگران‌کننده‌ای از کودک‌آزاری و سوء استفاده از کودکان داریم گفت: گرچه کارهای خوبی اتفاق افتاده ولی نیازمند یک قانون بازدارنده قوی هستیم.

وی با تشکر از قوه قضائیه، کمیسیون قضایی، فراکسیون زنان و دیگر کمیسیون‌ها و فراکسیون‌ها گفت: قوت این لایحه این است که همه افراد زیر ۱۸ سال را در نظر می‌گیرند و تعاریف شرعی را می‌توان برای آن در نظر گرفت و دیگر اینکه شرایط مخاطره‌آمیز برای کودکان را تعریف کرده است شرایطی که روح و روان و جسم فرزندانمان را آسیب می‌زند.

ابتکار اظهار کرد: اگر کودکی آسیب ببیند آن آسیب را تا آخر عمر با خود حمل می‌کند و فردی آسیب دیده برای خود خانواده و جامعه‌اش آسیب‌های بی‌حد و حصر را به همراه دارد.

ابتکار خاطرنشان کرد: قوه قضائیه باید مرکزی را تشکیل دهد همچون اورژانس اجتماعی که ایجاد شده بتواند در کنار این مراکز فعالیت قضایی داشته باشد. در کنار این تکلیف وظیفه دستگاه‌های دولتی معین شده است.

وی افزود: وظایف بهزیستی، نیروی انتظامی، سازمان زندان‌ها، وزارت کشور و صدا و سیما مشخص شده است. آگاهی بخشی در ارتباط با حقوق کودک و خودمراقبتی‌ها برای حفاظت از کرامت الهی قابل توجه است.

معاون رئیس جمهور ابراز داشت: جنبه عمومی جرم در این لایحه دیده شده است و ما از این موضوع نباید راحت بگذریم چرا که این لایحه مطالبه جدی جامعه ماست.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.