بیشترین جامعه حقوق‌بگیر در وزارت آموزش و پرورش با جمعیت ۸۰۲ هزار و ۸۴۶ نفر بوده که در واقع ۵۶.۵۵ درصد این جامعه هدف را شامل می‌شود.

به گزارش جماران؛ ا​مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و توسعه سیستم‌های صندوق بازنشستگی کشوری با بیان اینکه این صندوق یک میلیون و ۳۷۱ هزار و ۱۲۴ بازنشسته در سراسر کشور دارد، افزود: ۶۹ درصد بازنشستگان تحت پوشش این صندوق را مردان و ۳۱ درصد را زنان تشکیل می‌دهند.

 بهروز انتظاری در نشست خبری امروز یکشنبه (۳۱ تیر ماه) گفت: به طور معمول هر سه ماه یکبار جامعه مخاطب صندوق بازنشستگی آمارگیری می‌شود و تا این لحظه یک میلیون و ۳۷۱ هزار و ۱۲۴ نفر جامعه حقوق‌بگیران بازنشسته این صندوق هستند.

وی ادامه داد: از این تعداد ۶۹ درصد مرد و ۳۱ درصد زن بوده و ۸۱ درصد آنها حقوق‌بگیران بازنشسته هستند.

وی گفت: بیشتر بازنشستگان در استان تهران ساکن بوده که جمعیت ۳۰۰هزار و ۸۵۲ نفر را شامل می‌شود به عبارتی ۲۶.۵۶ درصد جمعیت بازنشستگان تهرانی هستند.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و توسعه سیستم‌های صندوق بازنشستگی کشوری گفت: کمترین تعداد بازنشسته در استان ایلام با جمعیت ۱۰ هزار و ۳۲۳ نفر بوده که ۰.۴۱ درصد را دربرمی‌گیرد.

وی ادامه داد: بیشترین جامعه حقوق‌بگیر در وزارت آموزش و پرورش با جمعیت ۸۰۲ هزار و ۸۴۶ نفر بوده که در واقع ۵۶.۵۵ درصد این جامعه هدف را شامل می‌شود.

انتظاری در مورد میزان تحصیلات بازنشستگان گفت: در مقطع دکترا به بالا ۱۸ هزار و ۵۴ نفر، در مقطع فوق‌لیسانس ۴۱ هزار و ۳۹۱ نفر ،در مقطع کارشناسی ۳۱۵ هزار و ۳۴۶ نفر، در سطح فوق‌دیپلم ۲۵۰ هزار و ۲۴۵ نفر و در سطح دیپلم ۳۸۹ هزار و ۱۶۸ نفر تحت پوشش صندوق بازنشستگی کشوری هستند.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و توسعه سیستم‌های صندوق بازنشستگی کشوری به عنوان رئیس کمیته داوری سیزدهمین مراسم بزرگداشت خانواده در تکریم بازنشستگان گفت:‌ هدف‌مان از برگزاری این مراسم ایجاد امید در بازنشستگان است به طوریکه بازنشستگان به سمتی بروند که آثار و فعالیت‌شان دیده شده و برای سایر بازنشستگان اثرگذار شود.

وی افزود: ما با معرفی این بازنشستگان به دیگر همنوعانشان ایجاد انگیزه خواهیم کرد تا بدانند فعالیت‌هایشان در دوران بازنشستگی دیده می‌شود.

انتظاری گفت:‌متأسفانه بسیاری از مراکز صنعتی به دنبال جذب افراد نخبه دانشگاهی هستند در حالی بسیاری از نخبگان بازنشسته را داریم که می‌توانند به فعالیت‌های مختلف مشغول شوند اما نادیده گرفته می‌شوند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.