به دنبال انتقادها به سخنان رئیس جمهوری آمریکا در نشست خبری هلسینکی و همچنین انتشار خبر دعوت وی از همتای روسی اش، رهبر دموکرات های مجلس سنای آمریکا تاکید کرد که دونالد ترامپ فعلا حق ندارد با پوتین دیدار دو جانبه ای داشته باشد.

به گزارش جماران؛ رهبر دموکرات های مجلس سنای آمریکا به دنبال انتشار خبر دعوت رئیس جمهوری این کشور از همتای روسی اش، گفت که تا اطلاع ثانوی دونالد ترامپ حق ندارد با ولادیمیر پوتین دیداری داشته باشد.

به نقل از شبکه تلویزیونی یورو نیوز، به دنبال انتقادها به سخنان رئیس جمهوری آمریکا در نشست خبری هلسینکی و همچنین انتشار خبر دعوت وی از همتای روسی اش، چاک شومر تاکید کرد که دونالد ترامپ فعلا حق ندارد با پوتین دیدار دو جانبه ای داشته باشد.

شومر گفت: 'رئیس جمهوری تا زمانی که ما ندانیم در دیدار دو ساعته هلسینکی چه گذشته است، نباید نشست دو نفره دیگری با پوتین داشته باشد، چه در آمریکا، چه در روسیه و یا در هر جای دیگر!'

در همین ارتباط، 'دن کوتس' مدیر اداره اطلاعات ملی آمریکا روز جمعه که بیش از این، ترامپ وی را در جریان محتوای سخنرانی هایش قرار نمی دهد، به شدت انتقاد کرده بود، گفت که از شنیدن دعوت رئیس جمهوری روسیه به آمریکا آن هم از طریق یک برنامه زنده رادیویی غافلگیر شده است.

کوتس گفت: من کاملا از جزئیات اقدام ترامپ مبنی بر دعوت از پوتین کاملا اطلاعایی ندارم. من حتی این موضوع را از طریق رادیو و آن هم در یک برنامه زنده شنیدم.

رئیس جمهوری آمریکا روز دوشنبه گذشته در هلسینکی، با پوتین دیدار کرد. سخنان ترامپ در نشست خبری پس از این ملاقات که در آن گزارش سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا مبنی بر دخالت روسیه در انتخابات آمریکا را زیر سوال می برد واکنش‌های انتقادآمیز زیادی را در واشنگتن بر انگیخت.

ترامپ در این نشست خبری همچنین از سیاست های گذشته کشورش در قبال روسیه به تندی انتقاد کرد.

مدیر اداره اطلاعات ملی آمریکا پس از سخنان هفته گذشته ترامپ در هلسینکی، با انتشار بیانیه ای از نتیجه گیری سازمان های اطلاعاتی آمریکا در مورد دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 حمایت کرد.

سارا هاکبی سندرز سخنگوی کاخ سفید روز گذشته (پنجشنبه) اعلام کرد که رئیس جمهوری آمریکا از جان بولتون مشاور امنیت ملی این کشور خواسته است تا از پوتین برای سفر به واشنگتن در پائیز امسال دعوت کند.

دیدار ترامپ و پوتین و مواضع وی در قبال روسیه مورد انتقاد شدید احزاب این کشور قرار گرفته است.

ترامپ در پایان دیدار روز دوشنبه در هلسینکی پایتخت فنلاند به علت تائید سخنان رئیس جمهوری روسیه در باره تکذیب مداخله مسکو در انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا، برخلاف نظر سازمان های اطلاعاتی کشورش، با اتهام خیانت به ایالات متحده رو به رو شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.