مدیر کل توسعه پایدار وزارت امور خارجه کشورمان به مساله گرد و غبار اشاره کرد و گفت که در سه سال گذشته مجمع عمومی سازمان ملل متحد سه قطعنامه برای مقابله با ریزگردها تصویب نموده است.

به گزارش جماران؛ مدیر کل توسعه پایدار وزارت امور خارجه در بخش وزرای مجمع سیاسی عالیرتبه توسعه پایدار سازمان ملل متحد شرکت و سخنرانی کرد.

سید علی محمد موسوی در سخنرانی خود از مساله گرد و غبار به عنوان یکی از مشکلات و اولویت‌های مهم زیست محیطی کشورمان و منطقه غرب آسیا نام برد و ضمن برشمردن اثرات منفی آن بر زندگی مردم، گفت که طی سالیان اخیر مسائلی نظیر خشکسالی، مدیریت ناپایدار آب و زمین و همچنین بی‌ثباتی‌های سیاسی در عراق و سوریه بر شدت این مساله در منطقه افزوده است.

مدیر کل توسعه پایدار وزارت امور خارجه کشورمان در ادامه به مساله گرد و غبار اشاره کرد و گفت که در سه سال گذشته مجمع عمومی سازمان ملل متحد سه قطعنامه برای مقابله با ریزگردها تصویب نموده است. به گفته موسوی به موازت برگزاری مجمع فوق، رئیس مجمع عمومی سازمان ملل متحد نیز اولین نشست عالیرتبه مقابله با ریزگردها را با هداف ارائه راهکارهای جهانی برای مقابله با ریزگردها برگزار نمود.

موسوی در ادامه ضمن تاکید بر ضرورت حمایت سازمان ملل متحد از کشورهای در حال توسعه بویژه از طریق کمک ها و حمایت های مالی، فنی و ظرفیت سازی برای اجرای اولویت های ملی کشورها برای اجرای اهداف توسعه پایدار، اعمال تحریم های یکجانبه را مانعی بسیار جدی برای کشورها در دستیابی به اهداف توسعه پایدار نامید.

بخش وزرای مجمع سیاسی عالیرتبه توسعه پایدار سازمان ملل متحد طی هفته جاری با حضور نمایندگان عالیرتبه بیش از 80 کشور جهان در مقر سازمان ملل متحد در نیویورک برگزار شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.