رئیس جمهور آمریکا به خروج آمریکا از توافق هسته ای با ایران در 18 اردیبهشت سال جاری اشاره کرد و مدعی شد: این اقدام تاثیر عمده ای روی ایران داشت و اساسا تهران را تضعیف کرد.

به گزارش جماران؛ رئیس جمهوری آمریکا با بیان اینکه در دیدار با همتای روس خود درباره ایران نیز گفت و گو کرده، مدعی شد که خروج واشنگتن از برجام سبب تضعیف ایران شده است.

به نقل از شبکه خبری سی بی اس، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در کنفرانسی خبری با اشاره به دیدار دوشنبه خود با ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه گفت که در این دیدار درباره این گفت و گو کرده اند.

ترامپ گفت: ما درباره ایران و ضرورت جلوگیری از جاه طبی های هسته ای و فعالیت های بی ثبات کننده این کشور گفت و گو کردیم. 

وی به خروج آمریکا از توافق هسته ای با ایران در 18 اردیبهشت سال جاری اشاره کرد و مدعی شد: این اقدام تاثیر عمده ای روی ایران داشت و اساسا تهران را تضعیف کرد.

ترامپ افزود: امیدواریم ایران زمانی با ما تماس بگیرد و ممکن است توافق جدیدی داشته باشیم یا نداشته باشیم.

وی همچنین مدعی شد: ایران همان کشوری نیست که 5 ماه پیش بود. آن ها (ایران) دیگر خیلی به منطقه مدیترانه و در کل خاورمیانه نگاه نمی کنند. آنها مشکلات بزرگی دارند که اگر با ما توافق کنند احتمالا خیلی راحت تر می توانند حل کنند.

ترامپ و پوتین روز دوشنبه در هلسینکی پایتخت فنلاند دیدار کرده و پیرامون مسائل مختلف از جمله ایران، سوریه و دخالت ادعایی روسیه در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 گفت و گو کردند.

ترامپ پس از دیدار با پوتین برخلاف باور سیاستمداران کشورش از هر دو حزب دمکرات و جمهوریخواه و همچنین برخلاف گزارش های نهادهای اطلاعاتی آمریکا گفت که روسیه در انتخابات آمریکا دخالت نکرده است.

اما یک روز پس از آن در اثر فشار منتقدان، اذعان کرد که خطای لفظی رخ داده و وی ضمن اعتماد به یافته های نهادهای اطلاعاتی آمریکا دخالت روسیه را می پذیرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.