مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری گفت: بسیاری از این شرکت‌ها کم بازده و زیان‌ده هستند. سعی ما این بوده است که در راستای عمل به تصمیمات و سیاست‌های رئیس جمهور مبنی بر خروج از بنگاه‌داری عمل کنیم.

به گزارش جماران؛ مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با بیان اینکه فهرست شرکت‌های زیان‌ده صندوق بازنشستگی مشخص شده و ۱۹ شرکت در روزهای آینده در بورس و فرابورس ارائه می‌شوند گفت: فروش سهام شرکت‌های سودده به زیر۵۰ درصد هم شروع و در بورس وارد شده است.

جمشید تقی‌زاده با اشاره به وضعیت فعلی اقتصادی شرکت‌های زیر مجموعه صندوق بازنشستگی کشوری اظهار کرد: شرکت‌ها و بنگاه‌های اقتصادی صندوق عمدتا از طریق رد دیون دولت بابت بدهی که به صندوق داشته‌اند واگذار شده است. 

وی افزود: بسیاری از این شرکت‌ها کم بازده و زیان‌ده هستند. سعی ما این بوده است که در راستای عمل به تصمیمات و سیاست‌های رئیس جمهور مبنی بر خروج از بنگاه‌داری عمل کنیم.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با بیان اینکه تیمی قوی چیده شده و خروج از بنگاه داری از طریق این تیم پیگیری و دنبال می شود گفت: شرکت‌های کم بازده در اولویت اول واگذاری قرار دارند و سعی می‌کنیم به موازات آن سهام خود را در شرکت‌های سودده به کمتر از ۵۰ درصد برسانیم و مدیریت را به بخش‌های غیردولتی بسپاریم تا شرکت‌ها را توانمند کنند.

تقی‌زاده ادامه داد:‌ فهرست آن دسته از  شرکت‌ها که زیان‌ده هستند مشخص شده و  قرار است ۱۹ شرکت در روزهای آینده در بورس و فرابورس ارائه شوند. هیئت امنا و هیئت مدیره صندوق تلاش می‌کنند به تحقق سیاست خروج از بنگاه‌داری کمک کنند. ضمن آنکه از حمایت رئیس جمهور برخوردار هستیم و باید شرکت‌ها از وضع موجود خارج شوند زیرا وضع فعلی رضایت بخش نیست و باید وضع مطلوب را تعریف کنیم.

وی با بیان اینکه تاکید ما واگذاری شرکت‌ها به بخش‌ خصوصی است اظهار کرد: واگذاری به بخش خصولتی چندان مدنظر نیست و نمی‌خواهیم بخش خصولتی وارد سیستم شود. واگذاری‌ها شروع شده و امید است در آینده بسیار نزدیک شرکت‌های مدنظر در فرابورس و بورس ارائه شوند. فروش سهام مابقی شرکت‌های سودده به زیر ۵۰ درصد هم شروع و در بورس وارد شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.