رئیس جمهوری آمریکا امروز (دوشنبه) پیش از دیدار با رهبر روسیه، در توئیتی نوشت که روابط دو کشور هیچگاه به این تیرگی نبوده است.

به گزارش جماران؛ سابرینا بلوسی سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز دوشنبه در واکنش به سخنان رئیس جمهوری آمریکا که اتحادیه اروپا را دشمن خوانده بود، نوشت: اگر دونالد ترامپ، اروپا را را دشمن می داند، باید بپرسیم پس دوستان آمریکا چه کسانی هستند؟

ترامپ که روز پنجشنبه وارد انگلیس شده بود، روز گذشته (یکشنبه) در آستانه ملاقات با ولادیمیر پوتین همتای روس خود، در گفتگو با شبکه سی بی اس، روسیه، اتحادیه اروپا و چین را دشمنان ایالات متحده دانسته بود.

سخنگوی فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، در ادامه این توئیت نوشت: ما به خوبی دوستانمان را می شناسیم و اطمینان داریم که ایالات متحده دوست و شریک ماست، اما ما بسیاری دوستان دیگر مانند کانادا، ژاپن، استرالیا و کشورهای آمریکای لاتین نیز داریم.

رئیس جمهوری آمریکا امروز (دوشنبه) پیش از دیدار با رهبر روسیه، در توئیتی نوشت که روابط دو کشور هیچگاه به این تیرگی نبوده است.

مقام های قضایی آمریکا روز جمعه 12 افسر امنیتی روس را به نفوذ در سامانه های رایانه ای حزب دمکرات به منظور مداخله در انتخابات ریاست جمهوری 2016 این کشور به نفع ترامپ، متهم کردند.

ترامپ، گفته بود: اتحادیه اروپا بزرگ ترین دشمن آمریکاست و روسیه نیز از برخی جنبه ها دشمن ماست. به نظر من ما دشمنان بسیاری داریم و باتوجه به عملکرد اتحادیه اروپا در روابط بازرگانی با ما، آنها دشمن ما هستند.

وی افزود: چین نیز مطمئنا از نظر اقتصادی دشمن آمریکاست، هر چند بعدا توضیح داد که این به معنی بدبودن آنها نیست، بلکه به معنی این است که با آمریکا رقابت می کنند. 

رئیس جمهوری آمریکا همچنین گفته است که از دیدار با پوتین در هلسینکی پایتخت فنلاند، انتظار زیادی ندارد.

این دیدار برخی از متحدان اروپایی واشنگتن را به علت احتمال درخواست پوتین برای دستیابی به توافق بزرگ با ترامپ و تضعیف اتحاد اروپا و امریکا نگران کرده است.

ترامپ روز یکشنبه هنگام بازی در زمین گلف خود در ترنبری واقع در سواحل غربی اسکاتلند به شبکه سی بی اس گفت: این دیدار پیامد ناگواری نخواهد داشت، من با انتظارات اندکی در این نشست شرکت می کنم و از آن انتظار زیادی ندارم.

ترامپ همچنین گفته که او قصد ندارد مساله اعلام جرم علیه 12 روس را به دلیل هک سامانه کمیته ملی حزب دموکرات در جریان انتخابات ریاست جمهوری 2016 در آمریکا در نشست مشترک با آقای پوتین مطرح کند.

او در عین حال گفت که درباره درخواست استرداد این افراد از روسیه فکری نکرده است.

ترامپ در این باره گفت: اما دوباره باید یادآوری کنم که این حادثه در دوره دولت (باراک) اوباما رخ داده و همه این اتفاقات در دوره ریاست جمهوری اوباما رخ داده است. 

وی افزود: به نظر من این ملاقات، به خودی خود رخداد مثبتی است که هیچ پیامد ناگواری نخواهد داشت و حتی ممکن است نتیجه مثبتی نیز به همراه داشته باشد. 

ترامپ گفته است که قصد دارد در این دیدار موضوع کنترل سلاح های هسته ای، اوکراین و سوریه را مطرح کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.