حجت الاسلام ابوترابی فرد اظهار داشت: اصلاح چالش های اقتصادی کشور نیازمند اصلاح ساختارها، نظام بودجه ریزی کشور مناسب، اصلاح رفتارها، تصمیمات اساسی، کلیدی و شجاعانه است و این تصمیمات چون هزینه دارد اگر اجماع نخبگان سیاسی و علمی در کنار او نباشد، تداوم نخواهد یافت .

به گزارش جماران؛ امام جمعه موقت تهران، گفت: راه نجات کشور این است که دولت دست خود را به سوی بانک مرکزی دراز نکند و پیشنهاد من به رییس جمهوری این است که در آستانه تغییر رییس کل بانک مرکزی، برای استقلال بانک مرکزی نیز اقدام کند.

حجت الاسلام «محمدحسن ابوترابی فرد» در خطبه های دوم نماز جمعه تهران اظهار داشت: رییس کلی که مورد تایید دیگر روسای قوا و چهره های هوشمند اقتصادی ومدیران لایق پولی کشور باشد را انتخاب و با استقلال و مدیریت مبتنی بر دانش، سیاست های پولی و ارزی کشور را تنظیم و نظارت کنید.

وی ادامه داد: تا زمانی که بانک مرکزی به عنوان صندوقی برای تامین هزینه های دولت و کشور ایفای نقش می کند، مشکلات اقتصادی و تورم، مدیریت و حل نخواهد شد.

ابوترابی فرد، خطاب به مدیران و مسئولان کشور افزود: اگر مدیریت کشور با دانش، حوزه و دانشگاه گره نخورد، حرکت پرشتاب ملت با دشواری های جدی روبه رو خواهد شد. 

امام جمعه موقت تهران اضافه کرد: باید به اهل فکر و دانش رجوع کرد و اقدامات اقتصادی دولت را چهره های فاخر صاحب فکر و تجربه و آشنا با مسائل اقتصادی کشور تبیین کنند. 

ابوترابی فرد در ادامه سخنان خود با بیان اینکه همیشه نیازمند وحدت بوده ایم و خواهیم بود، گفت: قرآن به چنگ زدن به ریسمان خداوند تاکید داشته و باید جامعه اسلامی در کنار هم و متحد باشند. 

ابوترابی فرد افزود: باید برای خلق اجماع تلاش کرد و در زیر خیمه ای که عمود اقتدار آن رهبر معظم انقلاب اسلامی است با وحدت کلمه و اجماع قدم برداشت. 

وی ادامه داد: اصلاح چالش های اقتصادی کشور نیازمند اصلاح ساختارها، نظام بودجه ریزی کشور مناسب، اصلاح رفتارها، تصمیمات اساسی، کلیدی و شجاعانه است و این تصمیمات چون هزینه دارد اگر اجماع نخبگان سیاسی و علمی در کنار او نباشد، تداوم نخواهد یافت . 

وی با اشاره به جلسات روسای قوا سه گانه برای حل مشکلات اقتصادی، گفت: این جلسات با هدایت رهبری صورت می گیرد که باید از سال ها قبل به صورت منظم و با برنامه انجام می شد.از این اقدام هم تشکر داریم، ولی اگر می خواهند تحولی خلق شود باید در جهت اجماع سازی و اصلاح اقدامات ناصواب گذشته باشد. 

ابوترابی فرد با بیان اینکه با شعار کار کشور پیش نمی رود و باید عمل کرد، افزود: مثلث شوم ترامپ ، نتانیاهو و بن سلمان می داند قدرت جمهوری اسلامی ایران پرشتاب است و این جریان قدرتمند هر روز سنگر جدیدی را فتح می کند. 

وی با بیان اینکه تمام ظرفیت های اقتصادی و زیرساخت های اقتصادی در طول چهار دهه با همت مدیران شکل گرفته است، افزود:جغرافیا ، موقعیت ژئوپولیتیکی، ثبات سیاسی ایران، امنیت مثال زدنی، قدرت دفاعی بازدارنده، ذخائر عظیم و ده ها مولفه قدرت ایران در سایه مدیریت مبتنی بر علم در عرصه هایی که با چالش روبه رو هستیم با سرعت به قدرت اقتصادی بزرگ تبدیل خواهد شد . 

امام جمعه موقت تهران همچنین در خطبه های اول نماز جمعه با اشاره به اینکه خانه و خانواده ما محصول عمل و رفتار ماست، گفت: اگر می خواهیم با یک تحول و دگرگونی در حیات فردی، خانوادگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی همه عرصه های حیات در دنیا و آخرت روبه رو شویم، باید به اصلاح عمل خویش همت بگماریم . 

ابوترابی فرد افزود: دولتمردان اگر می خواهند بر مشکلات چیره شوند، راهی جز عمل صالح ندارند. خوشبختانه در این جهت سیاست های کلی ابلاغی رهبر عالیقدر انقلاب، نقشه راه را در عموم عرصه ها تبیین نموده است. 

وی ادامه داد: اقدامات مقطعی گره گشا نیست و بهترین عمل عملی است که دوام دارد، هرچند محدود واندک باشد ولی تداوم در عمل صالح تحول آفرین است. 

وی یکی از مهمترین شاخصه های جامعه اسلامی را صبر برشمرد وگفت: اقتدار امروز و مثال زدنی سیاسی، دفاعی و امنیتی کشور و پیروزی در عرصه تقابل با نظام سلطه، دستاورد صبر ملت ایران، رزمندگان و سپاه اسلام در دوران دفاع مقدس و فراز ونشیب هاست.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.