برخورد یک تانکر حامل سوخت با اتوبوس در سنندج چند کشته وزخمی برجای گذاشته است.

به گزارش جماران؛ بنابر گفته های رسانه های محلی، علت حادثه بریده شدن ترمز تانکر بوده است.

لاشه ی اتوبوس که کاملا سوخته است.

به گفته ی شاهدان عینی، باتوجه به اینکه تانکر ترمز بریده، حامل قیر بوده، متاسفانه تعدادی از جان باختگان  زیر قیر ها مدفون شده اند. /انتخاب

*هنوز آماری رسمی از تلفات این حادثه منتشر نشده است اما منابع محلی تعداد کشته‌ها را بین 16 تا  27 نفر اعلام می‌کنند | گفته می شود برخی مسافرین  زیر قیر دفن شده و جان باختەاند

**جزئیاتی جدید از حادثه انفجار:

*حدود ساعت ۱۲ امشب یک دستگاه اتوبوس مسافربری در حال خروج از ترمینال سنندج با تانکر نفتکش که در محور بلوار دکتر حسینی در حال تردد بود برخورد کرده است

* اتوبوس مربوط به شرکت مسافربری گیتی سیر دیدار بوده است

* بعضی از مسئولین ترمینال سنندج تعداد کشته‌های حادثه را حدود ۲۰ نفر اعلام میکنند که این موضوع از طرف منابع بیمارستانی تأیید نمی‌شود.

دکتر هومن قصری معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: ۱۵ آمبولانس و اتوبوس آمبولانس به محل حادثه اعزام شده و ۴ مجروح بدحال از محل حادثه تخلیه شده است./ خبرآنلاین

*هنوز مشخص نیست اتوبوس سانحه دیده در سنندج به مقصد کدام شهر حرکت کرده بود.

سواستفاده چند آشوب گر از خاکستر شدن هم وطنان

درحالی که هم وطنانمان در حادثه تصادف اتوبوس در سنندج در حال سوختن بودند، با تحریک فیک نیوزها عده ای آشوب گر به سمت نیروهای امدادی و انتظامی حمله ور شدند و مانع امداد رسانی شدند.

آشوب گران اندک، به تعدادی از خودروهای دولتی صدمات جدی وارد کردند و با سنگ و چوب نیروهای امدادی و انتظامی را مورد هدف قرار دادند.

 

کشته‌های حادثه تصادف سنندج به 15 نفر رسید

یکی از رانندگان اتوبوس دچار سانحه تصادف سنندج گفت: در زمان وقوع سانحه تصادف اتوبوس 17 سرنشین داشت که تنها دو نفر نجات پیدا کردند و 15 نفر جان باختند.

چیاکو کریمی یکی از دو راننده اتوبوس که در این حادثه جان سالم به در برده است،  اظهار کرد: اتوبوس برای سوار کردن مسافر پشت یک دستگاه وانت توقف کرد که ناگهان همزمان با برخورد تانکر با اتوبوس صدای انفجار بلند شد و تانکر و اتوبوس به صورت همزمان دچار حریق شدند.

وی تصریح کرد: من جلوی در ایستاده بودم به محض انفجار از اتوبوس بیرون پریدم وضعیت واقعا وحشتناکی بود و چیز دیگری بخاطر ندارم.

وی با بیان اینکه در کل 14 مسافر، 2 راننده و یک شاگرد راننده سرنشین اتوبوس بودیم، اظهار کرد: تنها دو نفر از این 17 سرنشین جان سالم به در برده و مابقی متاسفانه جان باخته‌اند.

گفتنی است؛ تانکر حاوی نفت مازوت و دارای پلاک کرمانشاه است که اطلاع دقیقی از مسیر ورود و خروج آن تا کنون در دست نیست.

در پی حادثه تصادف اتوبوس مسافربری با تانکر نفتکش در شهر سنندج سه روز در استان کردستان عزای عمومی اعلام شد.

 

سخنگوی سازمان اورژانس: در این حادثه ۱۱ نفر فوت کردند

سخنگوی سازمان اورژانس با اعلام آخرین آمار قربانیان و مجروحان تصادف اتوبوس مسافربری با نفتکش در سنندج از ادامه عملیات جست و جو برای یافتن مفقودین احتمالی خبر داد.

‌مجتبی خالدی در گفت و گو با ایسنا در مورد جزئیات و تلفات حادثه ترمینال سنندج اظهار کرد: حوالی ساعت ۱۰ دقیقه بامداد امروز حادثه‌ تصادف اتوبوس با تانکر حامل مواد نفتی و وانت اعلام شد که موجب حریق این سه خودرو شده بود و بلافاصله نیروهای اورژانس به محل اعزام شدند.

سخنگوی سازمان اورژانس افزود: متاسفانه در این حادثه ۱۱ نفر فوت کردند و ۹نفر به مراکز درمانی اعزام شدند .

وی بااشاره به احتمال افزایش آمار قربانیان حادثه همچنین گفت: این تصادف موجب آتش گرفتن خودروها شده بود که آتش با حضور عوامل اتش نشانی اطفا شد.

سخنگوی اورژانس تاکید کرد:  عملیات جست و جو برای یافتن مفقودین احتمالی ادامه دارد.

همچنین سردار حمیدی فرمانده پلیس راه نیز با اعلام اینکه علت حادثه در دست بررسی است، گفت: احتمالا نقص فنی نفتکش و تردد در ساعت غیرمجاز آن علت این حادثه باشد.

 

تشکیل پرونده قضایی در رابطه با حادثه آتش سوزی اتوبوس مسافربری در سنندج

اکبر جوهری دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کردستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان ضمن عرض تسلیت به بازماندگان حادثه آتش سوزی اتوبوس مسافربری سنندج از تشکیل پرونده قضایی برای این حادثه خبر داد.

وی بیان کرد: بر اساس گزارشات اولیه پارگی شیلنگ ترمز تانکرحمل سوخت علت وقوع حادثه بوده است که باید منتظر گزارش نهایی مراجع ذی صلاح باشیم.

جوهری خاطرنشان کرد: در این حادثه راننده و کمک راننده اتوبوس زنده مانده‌اند اما راننده تانکر و تعداد زیادی از مسافران اتوبوس فوت شده‌اند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کردستان تصریح کرد: تانکر حمل سوخت مربوط به خود ایران بوده و اینکه گفته می‌شود تانکر و راننده آن از کشور عراق بوده‌ است، صحت ندارد.

 

تحویل 11 کیسه حاوی بقایای اجساد حادثه ترمینال سنندج به پزشکی قانونی برای تشخیص هویت

سخنگوی اورژانس کشور از تحویل بقایای اجساد حادثه تصادف اتوبوس مسافربری و کامیون حمل سوخت در سنندج در قالب ۱۱ کیسه خبر داد.

مجتبی خالدی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره آخرین آمار کشته‌شدگان حادثه صبح امروز ترمینال سنندج، توضیحاتی ارایه کرد و گفت: علاوه بر 11 قربانی حادثه که هویت‌شان مشخص شده بود، تاکنون 11 کیسه حاوی بقایای اجساد جمع آوری شده از محل حادثه برای تشخیص هویت  به پزشکی قانونی تحویل شده است.

وی مجدد تاکید کرد که تاکنون فقط هویت ۱۱  کشته برای ما محرز است؛ چون اجساد سوخته‌اند و تعداد آنها هنوز معلوم نیست.

خالدی افزود: پزشکی قانونی باید نظر نهایی را در این زمینه اعلام کند.  

نقص فنی در ترمز تانکر علت وقوع حادثه

استاندار کردستان گفت: نقص فنی در ترمز تانکر حامل سوخت، علت وقوع حادثه دلخراش شب گذشته بوده است.

بهمن مرادنیا در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، ضمن تسلیت حادثه مرگبار برخورد تانکر حامل سوخت با اتوبوس، اظهار کرد: نقص فنی در ترمز تانکر حامل سوخت باعث این حادثه دلخراش شده است.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه در این حادثه 11 نفر کشته شده اند، افزود: این حادثه پنج نفر مصدوم هم داشته است که حال مصدومان رو به بهبود بوده و سه نفر از آنان ترخیص شده اند.

مرادنیا با اشاره به اعلام شایعه عراقی بودن تانکر حامل سوخت، عنوان کرد: تانکر حامل سوخت ایرانی بوده و متعلق به یکی از استان های همجوار است. تانکر حامل سوخت به دلیل اینکه راه عبوری نداشته است با اتوبوس برخورد کرده و موجب این حادثه دلخراش شده است.

استاندار کردستان یادآور شد: امدادرسانی در این حادثه عالی بوده و آتش نشانان با تمام وجود برای مهارکردن آتش در ساعات اولیه تلاش کردند.

photo_2018-07-11_02-04-24

photo_2018-07-11_02-04-28

photo_2018-07-11_02-04-31

photo_2018-07-11_02-04-39

photo_2018-07-11_02-04-43

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.