عتصیون با اشاره به اظهارات «ایهود باراک» وزیر سابق امنیت رژیم صهیونیستی که به «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر این رژیم توصیه کرده بود ایران را هدف حمله نظامی قرار دهد، گفت: او دچار نوعی جنون خودبزرگ بینی است و همواره خود را باهوش‌تر و عاقل‌تر از دیگران به شمار می‌آورد.

به گزارش جماران؛ «عیران عتصیون» معاون رئیس سابق شورای امنیت داخلی رژیم صهیونیستی با بیان این که تل آویو از ایران قوی تر نیست هشدار داد که اگر این رژیم با ایران وارد جنگ شود زیر ساخت هایش متحمل ویرانی های زیادی خواهد شد.

به نوشته روزنامه رأی الیوم به نقل از روزنامه صهیونیستی هاآرتص، عتصیون گفت: تل آویو در حوزه نظامی قدرتمندتر از ایران نیست و همچنین عمق راهبردی ندارد. ایران از نظر جغرافیایی بر 'اسرائیلِ کوچک'، برتری دارد. سیاست منطقی مقامات سابق ما موجب شده بود از جنگ مستقیم با ایران جلوگیری شود و من معتقدم هوشمندی در تداوم این سیاست و خودداری از ورود به جنگ با ایران است. 

عتصیون با اشاره به اظهارات «ایهود باراک» وزیر سابق امنیت رژیم صهیونیستی که به «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر این رژیم توصیه کرده بود ایران را هدف حمله نظامی قرار دهد، گفت: او دچار نوعی جنون خودبزرگ بینی است و همواره خود را باهوش‌تر و عاقل‌تر از دیگران به شمار می‌آورد. 

وی در خصوص توافق هسته ای ایران گفت: این توافق بد نیست، در حالی که نتانیاهو آن را بد توصیف کرده و برای آن که در رسانه‌ها مورد توجه قرار گیرد جنگ رسانه‌ای تحت عنوان «نبود توافق، بهتر از یک توافق بد است» به راه انداخته بود، در واقع برجام توافق خوبی است، زیرا بر اساس آن ایران همه توانمندی‌های هسته‌ای اش را از دست می‌دهد. 

وی با حمله شدید اللحن به «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با بیان این که وی گفت وگو‌ها را به شدت نامطلوب و بد مدیریت می‌کند ، افزود: در ده‌ها جلسه‌ای که برای بررسی اوضاع سیاسی و امنیتی 'اسرائیل' شرکت داشتم متوجه این موضوع شدم‌ که نتانیاهو تصور می‌کند بیش از دیگران می‌فهمد و فکر می کند از نظر بقیه فردی بسیار صادق و محبوب است. 

رئیس سابق برنامه ریزی سیاسی وزارت خارجه رژیم صهیونیستی گفت: نتانیاهو همواره می‌گوید که هدفش بیرون راندن ایران از سوریه است و همه حرف‌های او را تکرار می‌کنند؛ اما خارج کردن ایران از سوریه توسط ما امکان پذیر نیست و اصرار بر آن توسط تل آویو ممکن است شعله جنگ را در این منطقه بی‌ثبات برافروزد. جنگی که در آن ایران و متحدانش در سوریه و حزب الله لبنان مشارکت خواهند داشت. 

به گفته وی ، اگر حزب الله وارد جنگ این جنگ شود، ویرانی و خرابی در تل آویو و بسیاری از شهر‌های دیگر فلسطین اشغالی بسیار گسترده خواهد بود، ویرانی‌ای که در گذشته سابقه نداشته است. 

وی افزود: 'اسرائیل' نمی‌تواند مانع از این ویرانی شود. تل آویو می‌تواند پاسخ دهد، اما من کسی را نمی‌شناسم که با افتخار بگوید اگر آن‌ها تل آویو را ویران کنند ما نیز بیروت را ویران خواهیم کرد. ما تاکنون شاهد جنگ تمام عیار میان خود و حزب الله نبوده‌ایم. من نمی‌توانم تصور کنم که اگر میان ما و ایران جنگ مستقیم روی دهد چه خواهد شد. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.