سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه پس از نشست کمیسیون برجام در وین گفت: ایران در پاسخ به درخواست های بقیه شرکت کنندگان در برجام اعلام کرد که به توافق ها در چارچوب این معامله هسته ای پایبند است.

به گزارش جماران؛ وزیر امور خارجه روسیه موضع ایران در قبال برجام را در شرایط کنونی که آمریکا از آن خارج شده است، مسئولانه خواند.

به نقل از خبرگزاری تاس، سرگئی لاوروف پس از نشست کمیسیون برجام در وین در گفت و گو با خبرنگاران خاطرنشان کرد که ایران در این نشست تاکید کرد که به رغم خروج آمریکا از برجام، قصد خروج از این توافق بین المللی را ندارد.

وی افزود: ایران در پاسخ به درخواست های بقیه شرکت کنندگان در برجام اعلام کرد که به توافق ها در چارچوب این معامله هسته ای پایبند است.

لاوروف تصریح کرد: این به آن معنا است که تهران به همکاری با آژانس بین المللی انرژی اتمی ادامه می دهد و همه شرکت کنندگان در برجام چنین خواسته ای را از ایران مطرح کردند. 

وزیر امورخارجه روسیه گفت: محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران خاطرنشان کرد که با اقدام یکجانبه آمریکا برای اخلال در برجام، تهران حق دارد از این توافق خارج شود اما از این حق خود استفاده نمی کند. 

وی ادامه داد: همه شرکت کنندگان در برجام از این موضع ایران استقبال کردند و معتقدم که این موضع مسئولانه است. 

لاوروف افزود: امیدوارم که در این موضع پایبند بمانیم و نکته اصلی این که ایران در این موضع خود ایستادگی کند.

به گزارش خبرگزاری ریانووستی، لاوروف در بخش دیگری از گفت وگو با خبرنگاران خاطرنشان کرد که تجارت با ایران باید حجم گسترده ای داشته باشد.

وزیر امور خارجه روسیه با اشاره به تهدیدهای آمریکا برای اعمال تحریم های فراملی تصریح کرد: همه اتفاق نظر دارند که این شیوه غیرقانونی است و نمی تواند پذیرفته شود. 

لاوروف افزود: اما بدیهی است که این سیاست را به زحمت بتوان تغییر داد و مبارزه جدی در عرصه های تجاری و اقتصادی در پیش است و کارشناسان باید در چارچوب ساز وکار موجود شیوه هایی را برای روابط اقتصادی و تجاری بکار گیرند که مانع از ایجاد مساله برای کشورهای شرکت کننده در این توافق (برجام) شود. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.