وضعیت قیمت ها نسبت بآخرین روزهای خرداد در بازار کمی باثبات تر اما همچنان گران است هر چند که فعلا از قیمت های ساعتی که در هفته های گذشته شاهد آن بودیم کاسته شده اما خرید و فروش به کندی صورت می گیرید .

به گزارش جماران،  همه ساله و با آغاز فصل تابستان بازار خرید و فروش خودرو رونق گرفته و بازار وضعیت بهتری می یافت اما گویا امسال شرایط متفاوت بوده و بازار در فصل تابستان به خواب زمستانی رفته است.

موج افزایش قیمت در هفته های گذشته با دلایلی شامل نوسانات ارزی، خرید برای سرمایه گذاری و در کنار آن کاهش عرضه توسط خودرو سازان همراه بود که این اتفاقات باعث شد تا قیمت ها در بازار افزایش قابل ملاحظه ایی یابد . 

بررسی ها از بازار خودرو نشان می دهد که قیمت برخی از خودروهای داخلی به رغم پیش فروش هایی که این روزها شرکت های خودروساز داخلی داشته اند هنوز کاهش قابل ملاحظه نداشته است و حتی در برخی از خودروها نسبت به روزهای پایانی خرداد افزایش قیمت را نیز شاهد هستیم .

هم اکنون قیمت خودروهایی مانند پارس ال ایکس، پژو 405 اس ال ایکس ، پژو 405 و پژو 206 تیپ 2 نسبت به روزهای پایانی خرداد از 500 تا 2 میلیون تومان کاهش قیمت را تجربه کرده است هر چند که این کاهش قیمت در مورد 2 خودروی مونتاژی پژو 2008 و مزدا 3 تا 20 میلیون تومان نیز بوده است.

در آن سوی بازار نیز خودروهایی مانند پژو پارس، 206 تیپ 5، 206 وی 8، دنای توربو، هیوندا اکسنت و آی 20 ،اچ سی کراس و حتی پراید هاچ بک با افزایش قیمت 1.5 تا 20میلیون تومانی را در طی 25 روز گذشته داشته اند که بیشترین رشد قیمت مربوط به هیوندا اکسنت بوده است.

بر اساس این گزارش آخرین قیمت خودروهای داخلی در بازار به شرح جدول زیر است

قیمت های درج شده مربوط به خودروهای کاردکس در بازار است و در صورتی که خریدار خواهان خودروی دارای پلاک باشد باید رقمی اضافه تر را پرداخت کند.

معمولا زمان پلاک شدن خودرو های کاردکس یک هفته تا 10 روز بستگی به کارخانه تولید کننده خودرو دارد.

 

آخرین وضعیت قیمت خودروهای داخلی در بازار/ چه خودروهایی افزایش قیمت و کدام کاهش قیمت را تجربه کردند (+عکس)

 

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 957474
  • منبع: عصرایران
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.