رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری معتقد است: با کمی پخته‌تر کردن طرح ایجاد شعبات قضایی میراث فرهنگی در دادگاه‌ها، می‌توان این طرح را با قوه قضائیه مطرح کرد. فکر نمی کنم انجام این کار زیاد دور از انتظار باشد.

 

به گزارش جماران، دست‌کم از سه چهار سال گذشته مدیر کل سابق میراث فرهنگی تهران و حتی معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی در صحبت‌هایشان هرازگاهی از پیگیری‌ها برای ایجاد شعب مستقل میراث فرهنگی در دادگاه‌ها خبر داده‌اند، شعبه‌هایی با حضور قضاتی آشنا با قوانین میراث فرهنگی و دلسوز این حوزه. اما در طول این مدت، هنوز هیچ خبری از وجود شعبه‌های مخصوص میراثی و قضات‌شان نشده است.

اما علی اصغر مونسان، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در گفت‌وگو با ایسنا در مورد نتیجه‌ی جلسه برگزار شده بین وی و حجت‌الاسلام غلامحسین  اژه‌ای، سخنگوی قوه قضائیه در مورد نتایج این جلسه داد: در آن جلسه بیشتر تلاش شد تا حمایت سخنگوی قوه قضائیه و این قوه را داشته باشیم تا توجه بیشتری توسط همکاران و قضاتی در حوزه میراث فرهنگی را بیشتر مدنظر قرار دهند.

او با تاکید بر این‌که خوشبختانه همیشه این قوه و احکام قضایی آن پشتوانه‌ی حفظ آثار تاریخی بوده‌اند، بیان کرد: در جلسه از وی خواهش کردم تا توجه بیشتری به این قضیه شود که خوشبختانه ابلاغیه‌ای نیز به همه دادگستری‌های کل کشور فرستاده و در آن تاکید شد که موضوعات میراث فرهنگی با دقت بیشتری بررسی شود.

معاون رئیس جمهور با بیان این‌که ایجاد شعب قضائی میراث‌فرهنگی در دستگاه‌های قضائی نیز موضوع خوبی است که در بخشی دیگر از قوه در مورد آن صحبت شد، اظهار کرد: امیدوارم  با کار روی این طرح و پخته‌تر کردن آن بتوانیم  در نشست‌های بعدی این بحث را مطرح کنیم.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.