محصولات نفتی حدود دو سوم معادل 65 درصد از کل صادرات ایران را شامل می شود، از این رو تحرک سریع دولت این کشور برای ایجاد جایگزین ها جهت فروش نفت می تواند باعث تقویت آن برای دست یابی به ارز و مقاله با بحرانی باشد که آمریکا نقشه آن را کشیده است.

به گزارش جماران؛ 'محمد عبد الجواد' کارشناس اقتصادی مصری درباره تحریم نفتی آمریکا علیه ایران، گفت: بعید است که تحریم های آمریکا بتواند اقتصاد ایران را از پای در آورد، زیرا ایران به عنوان یک کشور نفتی جایگزین های بسیاری برای فروش نفت خود دارد.

عبد الجواد روز دوشنبه در مصاحبه با خبرگزاری روسی 'اسپوتنیک' گفت: اگر تحریم ها به طور کامل اجرا شوند، ایران به عنوان یک کشور نفتی به دنبال راه های دیگری برای فروش تولیدات نفتی خود خواهد بود. این مسئله ممکن است مشکلاتی برای برنامه های اقتصادی ایران به وجود بیاورد، اما راه حل مناسبی برای مقابله با تحریم های آمریکا خواهد بود.

این کارشناس مصری افزود: آمریکا از شرکت های نفتی دنیا خواسته که دیگر نفت ایران را نخرند که در واقع این موضوع به دولت مربوط می شود. از این رو ایران به سرعت ایده فروش نفت در بخش خصوصی و بورس را مطرح کرد، به همین جهت از این پس نیز شاهد خرید و فروش نفت ایران اما به واسطه سرمایه داران خواهیم بود؛ این بدین معناست که دولت ایران راه های جایگزین بسیاری برای فروش نفت خود دارد .

اسپونیک در ادامه در خصوص تهدیدات نفتی آمریکا علیه ایران نوشت: محصولات نفتی حدود دو سوم معادل 65 درصد از کل صادرات ایران را شامل می شود، از این رو تحرک سریع دولت این کشور برای ایجاد جایگزین ها جهت فروش نفت می تواند باعث تقویت آن برای دست یابی به ارز و مقاله با بحرانی باشد که آمریکا نقشه آن را کشیده است.

به نوشته اسپوتنیک، هر چند ریال ایران تحت تاثیر این تحریم ها قرار خواهد گرفت اما این تاثیر آن گونه که آمریکا می خواهد شدید نیست. همچنین دولت ایران به خوبی آماده مقابله با پیامدهای این تحریم ها خواهد بود و این قدرت را دارد که با فراهم کردن نیازی های ضروری مردم، شرایط را ارام کند.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا روز شنبه در در صفحه توئیتر خود از عربستان سعودی خواست که برای تحت فشار قرار دادن ایران، تولید نفت خود را 2 میلیون بشکه افزایش دهد.

وی نوشت: سلمان بن عبدالعزیز شاه عربستان با افزایش تولید نفت موافقت کرده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.