این زنان کماندو که مجهز به انواع سلاح های جنگی، ساچمه ای، گلوله زنی، گازهای فلفل و اشک آور می باشند برای عملیات های ویژه آمادگی کامل دارند.

به گزارش جماران؛ پلیس مرکزی هند اعلام کرد برای مقابله با زنان و دختران معترض کشمیری که به سوی نیروهای امنیتی سنگ پرتاب می کنند، یک جوخه 500 نفری از کماندوهای زن تشکیل داده است.

به نقل از روزنامه 'تایمز او ایندیا' این زنان کماندو که مجهز به انواع سلاح های جنگی، ساچمه ای، گلوله زنی، گازهای فلفل و اشک آور می باشند برای عملیات های ویژه آمادگی کامل دارند.

یک مقام پلیس در کشمیر گفت: این جوخه زنان در مناطق حساس از جمله سرینگر، شوپیان، پلواما، کولگم، بودگم و انانتگ مستقر می شوند.

اگرچه موارد پرتاب سنگ به سوی نیروهای امنیتی در کشمیر از سال 2016 تاکنون کاهش یافته اما در سال جاری بیش از 300 مورد از اینگونه حوادث در کشمیر گزارش شده است.

'راجیو رای باتانگر' فرمانده نیروهای امنیتی هند در کشمیر گفت: در گذشته نیز برای برقراری نظم و قانون در کشمیر از نیروی زن استفاده شده بود اما نقش آنها در عملیات بزرگ و خطرناک محدود بوده است.

به گفته مقامات پلیس کشمیر واکنش نیروهای زن در برابر معترضان اغلب با انتقاد مردم و گروه های طرفدارحقوق بشر مواجه می شود.

'ذوالفقار حسن' سربازرس عملیاتی ایالت جامو و کشمیر معتقد است استفاده از نیروی زن بدون شک تاثیر مثبتی بر تامین نظم و قانون در کشمیر خوهد داشت.

دور جدید درگیری میان پلیس و معترضان در کشمیر،هشتم جولای(18 تیر) سال گذشته اتفاق افتاد. نیروهای امنیتی هند در این روز با دریافت اطلاعاتی در خصوص 'برهان مظفر وانی' فرمانده گروه حزب المجاهدین در نماز جمعه منطقه 'انانتاگ' در ایالت جامو وکشمیر با حضور در منطقه ، وی و دو همراهش را به قتل رساندند.

به گفته مقامات محلی ،اعتراض های کشمیر در دو سال گذشته حدود یکصد کشته و بیش از یک هزار و 200 مجروح برجای گذاشته است.

کشمیر تنها ایالت هند با اکثریت مسلمان است و درگیری میان شبه نظامیان کشمیری و نیروهای امنیتی هند از سال 1989 میلادی بیش از 68 هزار کشته برجای گذاشته است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.