مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی ایران تاکید کرد «تحریم های احتمالی آمریکا تاکنون بر روند صادرات نفت ایران تاثیری نگذاشته است» و گفت: پس از برجام، شاهد رشد گسترده ای در صادرات نفت کشور بودیم که این روند، اکنون نیز تداوم دارد.

به گزارش جماران؛ مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی ایران با توجه به روند بارگیری روزانه، تهدیدهای آمریکا بر روند صادرات نفت ایران را بی تاثیر دانست و گفت: بر اساس تجربه دوران تحریم، اقدام ها و برنامه هایی را آماده کرده ایم.

«سیدپیروز موسوی» ادامه داد: به طور 100 درصد مطابق اهداف نظام و وزارت نفت حرکت می کنیم و هر آنچه اعلام کنند انجام می دهیم.

وی افزود: شاید در نحوه عملیات صادرات، مطابق برنامه های وزارت نفت تغییراتی داده شود.

موسوی تاکید کرد «تحریم های احتمالی آمریکا تاکنون بر روند صادرات نفت ایران تاثیری نگذاشته است» و گفت: پس از برجام، شاهد رشد گسترده ای در صادرات نفت کشور بودیم که این روند، اکنون نیز تداوم دارد.

وی درباره میانگین صادرات از پایانه خارگ، اضافه کرد: روزانه حدود 2 میلیون و 200 تا 2 میلیون و 250 هزار بشکه نفت خام از پایانه خارگ صادر می شود که البته باید توجه داشت از سایر پایانه ها نیز صادرات نفت انجام می شود.

این مسوول با بیان این که مشتریان سنتی ما همانند گذشته اقدام به دریافت نفت از پایانه خارگ کرده اند، افزود: این نفتکش ها نفت ایران را به مقصد کشورهای اروپایی و آسیایی حمل می کنند.

وی چین، هند، ترکیه، ژاپن و کره جنوبی را بزرگ ترین خریداران نفت ایران خواند و ادامه داد: میزان صادرات نفت ما به اروپا نیز پس از برجام نسبت به دوران ماقبل تحریم، افزایش زیادی یافت که همچنان ادامه دارد.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا 18 اردیبهشت ماه امسال با تکرار اتهام هایی علیه ایران، از برجام خارج شد و اعلام کرد تحریم های یکجانبه تعلیق شده کشورش علیه ایران را در فرصتی 90 تا 180 روزه باز می گرداند؛ این تصمیم با موضع گیری های متعدد از سوی کشورهای مختلف بویژه اتحادیه اروپا مواجه شد.

همچنین، خبرگزاری رویترز به نقل از یک مقام ارشد وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد: دولت این کشور به کشورهای مشتری نفت ایران گفته که باید از ماه نوامبر تمام خرید نفت خود از تهران را متوقف کنند و بعید است که معافیتی در این زمینه به کشورها داده شود.

میزان صادرات نفت و میعانات گازی ایران حدود 2.6 میلیون بشکه در روز است که 90 درصد آن از پایانه نفتی جزیره خارگ صادر می شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.