• کدخبر: 953158
  • منبع: خانه ملت
  • نسخه چاپی

پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

تلاطم بازار ارز باعث شد که اقتصاد کشور با چالش جدی روبرو شود و بسیاری از خانوارها برای تامین معیشت با مشکل جدی روبرو شدند چرا که قیمت بسیاری از کالاها به بهانه افزایش نرخ ارز گران شد.

به گزارش جماران؛ عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی بر نقش تشکیل بازار ثانویه ارز در کاهش التهابات بازار ارز تاکید کرد.

شهاب نادری در خصوص تاثیرات تشکیل بازار ثانویه ارز گفت: تلاطم بازار ارز باعث شد که اقتصاد کشور با چالش جدی روبرو شود و بسیاری از خانوارها برای تامین معیشت با مشکل جدی روبرو شدند چرا که قیمت بسیاری از کالاها به بهانه افزایش نرخ ارز گران شد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: یکی از دستاوردهای دولت یازدهم ایجاد ثبات نسبی در بازار ارز بود اما عملکرد دولت دوازدهم در سال اول فعالیت در زمینه ایجاد ثبات در بازار ارز ضعیف بود و تداوم این موضوع باعث شده بخش تولید با مشکل جدی روبرو شود.

بررسی نیل به هدف تک نرخی کردن ارز 

نماینده مردم اورامانات در مجلس شورای اسلامی ادامه داد:دولت همواره وعده ارز تک نرخی را مطرح می کرد اما در عمل نتوانست به این هدف دست یابد چرا که بعد از اعلام ارز تک نرخی معاملات ارز با نرخ های متفاوت در بازار آزاد شکل گرفت.

نادری با بیان اینکه ساماندهی بازار ارز یک اولویت اساسی در اقتصاد کشور محسوب می شود، تصریح کرد:از زمانی که دولت نرخ 4200تومان برای هر دلار را تعیین کرد کارشناسان اعلام کردند این تصمیم ارزی دولت، بازار را با مسئله روبرو می کند بنابراین پیشنهاد تشکیل بازار متشکل ارزی ارائه شد.تاخیر در تشکیل بازار ثانویه ارز یکی از دلایل هرج و مرج در بازار ارز بود اما در هر صورت بانک مرکزی باید بازار ثانویه ارز را مدیریت کند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی یادآور شد:بخشی از افزایش قیمت ارز و سکه طلا ناشی از ضعف در مدیریت بازار بوده بنابراین در صورت مدیریت بازار ثانویه ارز، احتمال کاهش نرخ ارز در روزهای آینده وجود دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 953158
  • منبع: خانه ملت
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.