سخنگوی وزارت امور خارجه گفت:ایران با تکیه بر توانایی های خود برابر تحریم آمریکا می ایستد.

به گزارش جماران؛ سخنگوی وزارت امور خارجه گفت : جمهوری اسلامی ایران با تکیه بر توانمندی های داخلی و بهره گیری از ظرفیت های بین المللی توان مقاومت در برابر فشارها و تحریم های یکجانبه آمریکا را دارد و این کشور باید بپذیرد که جایگاه گذشته خود را در جهان از دست داد.

«بهرام قاسمی» در واکنش به اظهارات یک مقام ارشد آمریکایی درباره توقف فروش نفت ایران ، افزود: ظاهرا ترامپ فراموش کرده است که جهان امروز در سایه پیشرفت تکنولوژی و حضور و نقش آفرینی افکارعمومی در مسائل سیاسی و بین المللی همچون گذشته نیست.

وی افزود: آمریکا نمی تواند و نباید به سمت استمرار و تشدید سیاست های شکست خورده و یک جانبه گرایانه اش حرکت کند ، سیاستی که همواره در نطق های انتخاباتی ترامپ نسبت به دولت های قبلی این کشور مورد نقد قرار می گرفت ، آمریکا باید بپذیرد که جایگاه گذشته را خود در جهان از دست داده است.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی کشورمان ادامه داد: ممکن است آمریکا مشکلاتی برای کشورها ایجاد کند با این حال در نهایت مردم جهان و کشورها منافع و مصالح خود را در نظر گرفته و رفتار آمریکا را در قبال سایر کشورها توهین آمیز تلقی می کنند و نهایتا در آینده جهان این گونه رفتارها را بر نخواهد تابید. 

قاسمی با بیان اینکه تحمیل سیاست های یک فرد و یک کشور به کشورهای دیگر سیاست قرون وسطایی است، خاطر نشان کرد: امروز هیچ کشوری حق ندارد امیال و خواست های خود را بر دیگران تحمیل کند و کشورهای دیگر هم چنین سیاستی را نخواهند پذیرفت.

وی افزود: سیاست های ترامپ در نهایت آمریکا را به سمتی می برد که درعرصه جهانی بازهم ده ها تریلیون دلار برای کاری هایی هزینه کند که از اساس با خردگرایی و واقعیات جهانی انطباق ندارد و بعد از مدتی با شکست مواجه می شود.

وی اضافه کرد: متاسفانه به نظر می رسد هنوز ایالات متحده آمریکا نتوانسته از واقعیات انکار ناپذیر فرهنگ و تمدن و روحیه استقلال خواهی مردم ایران شناخت پیدا کند و از روش های کاملا شکست خورده و اشتباه استفاده می کند.

قاسمی با بیان اینکه جمهوری اسلامی می تواند مقابل این فشارها هم مقاومت کند، ادامه داد: ترامپ چه با خروج غیرقانونی از برجام و چه با این نوع سیاست های یکجانبه درصدد وادار کردن جمهوری اسلامی به اقدامات احساسی و غیرخردمندانه است ولی ایران علیرغم این فشارها به سیاست های صلح جویانه و به مبارزه با تروریسم ادامه می دهد و کماکان در راستای ثبات و امنیت منطقه تلاش خواهد کرد.

وی با بیان اینکه اطمینان دارم جهان به هم پیوسته امروز بر نمی تابد تا کشوری برای دیگران دیکته های ناخواسته بنویسد، گفت: سیاست فشار و تحریم همچون گذشته در آینده هم نتیجه ای نخواهد داشت و صرفا دیوار بی اعتمادی و خصومت را در ایران و منطقه علیه آمریکا بیشتر می کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: امیدواریم ایالات متحده آمریکا در یک محیط متعادل و خردمندانه و به دور از هرگونه افراطی گری برخی مقامات تندخوی حاکم که سیاست های آنها منجر به بی ثباتی و نا امنی در منطقه و جهان می شود، رفتار کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.