ارکان صدا و سیما از دو رکن به سه رکن ارتقا پیدا کرد و علاوه بر رئیس و شورای نظارت بر صدا و سیما، هیأت امنا نیز به ارکان صدا و سیما افزوده شد.

به گزارش جماران؛ نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با تشریح تغییرات جدید در طرح اداره و نظارت بر صداوسیما به نحوه انتخاب رئیس رسانه ملی اشاره کرد.

اصغر مسعودی با اشاره به بررسی طرح اداره و نظارت بر سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در کمیسیون فرهنگی، اظهار کرد: در تغییرات جدیدی که در طرح مذکور ایجاد شد ارکان صدا و سیما از دو رکن به سه رکن ارتقا پیدا کرد و علاوه بر رئیس و شورای نظارت بر صدا و سیما، هیأت امنا نیز به ارکان صدا و سیما افزوده شد.

نماینده مردم نی‌ریز و استهبان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اعضای هیأت امنای 5 نفره سازمان صدا و سیما توسط مقام معظم رهبری و به مدت 5 سال برگزیده می‌شوند و وظایف خاصی برای هیأت امنا در طرح اداره و نظارت بر سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران دیده شده است.

وی ادامه داد: یکی از مباحث مورد بحث در کمیسیون فرهنگی ورود هیأت امنای سازمان صدا و سیما به امور اجرایی است که هیأت امنا در این موارد دخالتی داشته باشد یا در سیاست‌گذاری‌ها و موارد کلان صاحب رأی و نظر باشد که نظر اکثریت کمیسیون بر عدم ورود هیأت امنا به مسائل اجرایی است.

مسعودی یادآور شد: البته موارد مهمی همچون تصویب بودجه و ساختار سازمان صدا و سیما که با نظر رئیس سازمان تعیین می‌شد از این پس باید به تصویب هیأت امنای سازمان نیز برسد که در کنار این مسئولیت، وظایف سیاست‌گذاری و راهبردی دیگری نیز بر عهده این هیأت گمارده شده است.

وی در پاسخ به این سئوال که در طرح جدید انتخاب رئیس سازمان صدا و سیما به عهده هیأت امنا است یا خیر، گفت: در طرح جدید هم انتخاب رئیس سازمان صدا و سیما توسط مقام معظم رهبری صورت می‌گیرد.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی درباره اینکه مجوزدهی به فعالیت‌ها در حوزه صوت و تصویر فراگیر و تعیین مصداق در این باره بر عهده صدا و سیما گذاشته شده است یا خیر، توضیح داد: مباحث در این باره در کمیسیون ادامه دارد و هنوز تصمیمی در خصوص اینکه آیا صدا و سیما مسئول مجوزدهی به تولیدات اینترنتی است یا وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی یا هر نهاد دیگری اتخاذ نشده است؛ ضمن اینکه مباحث در رابطه با تعیین مصادیق صوت و تصویر فراگیر نیز ادامه دارد.

بر اساس مصوبه کمیسیون فرهنگی مجلس صوت و تصویر فراگیر عبارت است از محتوای صوتی و تصویری که به صورت گسترده و یک سویه و بدون الزام به شناسایی مخاطب از طریق فرستنده‌های امواج رادیویی یا شکبه‎های کابلی ماهواره‌ای و اینترنتی توزیع می‌شود و یا قابلیت توزیع دارد و همچنین محتوای مربوطه زنده بوده و یا دارای جدول پخش زمانی است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 951437
  • منبع: خانه ملت
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.