شاخص بهای کالاها و خدمات مصرفی تحت تأثیر التهابات اخیر ارزی، افزایش ۴.۳ درصدی را در خردادماه سال جاری در مقایسه با ماه قبل تجربه کرده است.

به گزارش جماران؛ تورم خردادماه ۹.۴ درصد محاسبه شد نرخ تورم در دوازده ماه منتهی به خردادماه ۱۳۹۷ نسبت به دوازده ماه منتهی به خردادماه ۱۳۹۶ معادل ۹.۴ درصد است.

بانک مرکزی، خلاصه نتایج به‌دست آمده از شاخص بهای کالاها و خدمات مصرفی در مناطق شهری ایران براساس سال پایه ۱۰۰=۱۳۹۵ به شرح زیر است:

شاخص بهای کالاها و خدمات مصرفی در مناطق شهری ایران در خردادماه ۱۳۹۷ به عدد ۱۲۲.۶ رسید که نسبت به ماه قبل ۴.۳ درصد افزایش یافت.

همچنین شاخص مذکور در خردادماه ۱۳۹۷ نسبت به ماه مشابه سال قبل معادل۱۳.۷ درصد افزایش داشته است.

همانگونه که ملاحظه می‌شود شاخص بهای کالاها و خدمات مصرفی تحت تأثیر التهابات اخیر ارزی، افزایش  ۴.۳ درصدی را در خردادماه سال جاری در مقایسه با ماه قبل تجربه کرده است. علیرغم این موضوع، نرخ تورم در دوازده ماه منتهی به خرداد ۱۳۹۷ کماکان در محدوده تک رقمی قرار دارد. امید می رود با تقویت سیاست‌های انضباط گرایانه و ارتقای هماهنگی و سازگاری سیاست‌های مالی، پولی، ارزی و تجاری از دستاورد مهار تورم صیانت لازم به‌عمل آمده و نرخ تورم در محدوده تک رقمی استمرار یابد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 951389
  • منبع: خبرآنلاین
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.