رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه بدنه مدیریتی شهرداری فربه است و ۱۰۰۰ مدیر داریم، گفت: تعدیل در راستای چابک سازی باید از بالا و پایین باشد.

به گزارش جماران؛ رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه بدنه مدیریتی شهرداری فربه است و ۱۰۰۰ مدیر داریم، گفت: تعدیل در راستای چابک سازی باید از بالا و پایین باشد. شهرداری ۹ الی ۱۰ معاون دارد اما کارش با چهار، پنج معاونت نیز راه می‌افتد؛ با اینکه تصویب کردیم در شهرداری تهران چابک سازی شود اما هیچ اتفاقی نیفتاده و بهتر است تکلیف این مسئله مشخص شود.

محسن هاشمی در دومین همایش فصلی مدیران شهرداری تهران با بیان اینکه انشالله افشانی شهردار تهران بعد از ۱.۵ ماه که از انتخابش به عنوان شهردار تهران گذشته آمادگی لازم را کسب کرده است، گفت: یکی از مهمترین مسائل در شهرداری تهران این است که دچار روزمرگی نشویم.

وی با بیان اینکه باید هر چه زودتر بی‌ثباتی و رکود را حل کنیم، گفت: باید به تحولات در شهرداری تهران سرعت داد تا رضایتمندی مردم بیشتر شود و دقت داشته باشید که برخی از کارها منابع مالی نمی‌خواهد بلکه با کوتاه کردن روند بروکراتیک اداری می‌توان موجب رضایتمندی مردم شد مثلا سرعت صدور پروانه را کاهش داد و یا ناهماهنگی در سیستم اداری را کم کرد که این مسئله قطعا سبب افزایش رضایت مردم می‌شود.

رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه متاسفانه شاهد هستیم با اینکه ساختار حمل و نقل مناسب است و بودجه آن نیز مشخص است اما با اینکه یک سال گذشته هنوز تکلیف واگن‌ها مشخص نیست و من پیشنهاد می‌کنم یک هدف را مشخص کنیم مثلا توسعه مترو و این هدف گل کار ما باشد و آن را با رایزنی با دولت و حتی رهبری پیش ببریم.

وی با بیان اینکه افزایش سطح رضایتمندی مردم باید سرلوحه کار ما قرار بگیرد، گفت: مدت‌هاست که می‌گویند شهر تهران پرسنل زیادی دارد اما حرکتی نمی‌شود و وقتی می‌خواهیم چابک سازی کنیم نباید صرفا تعدیل از پایین باشد.

وی با بیان اینکه بدنه مدیریتی شهرداری فربه است و ۱۰۰۰ مدیر داریم، گفت: تعدیل در راستای چابک سازی باید از بالا و پایین باشد.

رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه می‌بینید که شهرداری ۹ الی ۱۰ معاون دارد اما کارش با چهار، پنج معاونت نیز راه می‌افتد، گفت: با اینکه تصویب کردیم که در شهرداری تهران چابک سازی شود اما هیچ اتفاقی نیفتاده و بهتر است تکلیف این مسئله مشخص شود.

وی با بیان اینکه در حوزه فعالیت‌های عمرانی ۵۱ کیلومتر اتوبان در حال ساخت است که بسیاری از آنها پیشرفت بالای ۷۰ درصد دارند، گفت: تامین اعتبار و اتمام پروژه‌ها کار سختی نیست و می‌شود با برنامه ریزی این مهم را انجام داد.

وی با بیان اینکه ۴۷ تقاطع غیر همسطح داریم که هر روز مردم آن را نگاه می‌کنند اما اتفاقی در پیشبرد آنها نمی‌افتد، گفت: حداقل ۱۰ تقاطع غیرهمسطح بالای ۹۰ درصد پیشرفت دارند و با تزریق منابع اندک قابل بهره برداری هستند و باید همه دست به دست هم دهیم تا در مدت کوتاه این پروژه‌های با پیشرفت بالا را جمع و جور کنیم.

وی با بیان اینکه در حوزه محیط زیست نیز همگان به نظام معیوب پسماند در شهر اشراف دارند و این نظام معیوب کاملا مشهود است،‌ گفت: حالا در کمیسیون محیط زیست تجربیات خوبی به دست آمده است که حالا باید به آن عمل کنیم و یا در حوزه حیوانات موذی که می‌گویند مبارزه نمی‌کنیم و این در حالیست که همه حساس هستند و ما به پیمانکار پول می‌دهیم اما یا نتیجه به صورت مطلوب نیست یا تبلیغات کم است چرا که ما ۲۷۰۰ میلیارد تومان پول بابت کارهای خدمات شهری در نظر گرفته‌ایم که در بودجه مصوب شد.

هاشمی در مورد کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر نیز با بیان اینکه من امروز گزارش کمیسیون ماده ۱۰۰ را دیدم و متوجه شدم که اعداد جرایم نجومی است، گفت: ۲۶ هزار پرونده ماده ۱۰۰ برای سال ۹۵ و ۹۶ داریم که مجموع متراژ خلاف آن پنج میلیون متر مربع است که بر اساس قیمت روز اگر محاسبه کنیم یک درآمد نجومی می‌شود و اگر ۲۰ درصد پرونده‌های بزرگ را جرایمش را اخذ کنیم درآمد شهرداری کلان می‌شود و جای سوال است که چرا شهرداری در اخذ این جرایم فعال نیست، در حالی که ما احتیاج به نقدینگی داریم؟.

وی با بیان اینکه در کمیسیون نظارت شورا موارد تخلف و فساد را می‌توان بدون تبلیغات، هیاهو و مچ گیری رسیدگی کرد و بعد از آن گزارش عام را ارائه کنیم، گفت: حتی می‌توانیم این تخلفات را به مقامات ارشد نظام اطلاع رسانی کنیم.

هاشمی با اشاره به وضعیت حمل و نقلی پایتخت گفت: چهار پنج هزار اتوبوس باید به شهرداری تزریق شود و خوشبختانه در داخل کشور نیز ساخته می‌شوند و تحریم بر آنها نیز اثرگذار نیست.

وی با بیان اینکه در حالیکه مترو و نوسازی اتوبوس معطل مانده، برخی سخن از نصب تراموا می‌دهند، گفت: چطور می‌توانیم تراموا داشته باشیم در حالیکه مترو ما روی هوا مانده است؟ ؛ اگر خواستیم کار لوکسی مثل تراموا داشته باشیم قطعا بعد از تکمیل خطوط حمل و نقل فعلی است.

وی با بیان اینکه در کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شبانه روز پیگیر حل مسائل شهر هستیم، گفت: موقعی که مسئله استادیوم آزادی مطرح شد استانداری و ... شانه خالی کردند و من دیدم که حق شناس، رئیس کمیسیون چگونه مسئله را پیگیری می‌کرد هر چند که تشکل را دیگران بردند. این حق شناس بود که پیگیر باز شدن درهای استادیوم بود.

وی با بیان اینکه در راستای صیانت از فرهنگ دینی و ملی ایده‌های خوبی مطرح شده، گفت:‌ حالا ۱۲ سال مناسبت‌های مذهبی زیادی برگزار شده و هزینه‌های زیادی شده اما حالا به فرهنگ دینی و ملی عمیق‌تر و روشنفکرانه‌تر توجه می‌شود که هدف ما جذب حداکثری است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.