'وال استریت ژورنال' از تدوین مقرراتی از سوی وزارت خزانه داری آمریکا خبر داد که از خرید فناوری‌های حایز اهمیت در صنعت از سوی دستکم ۲۵ درصد شرکت‌های چینی جلوگیری می‌کند.

به گزارش جماران، وال استریت ژورنال' از تدوین مقرراتی از سوی وزارت خزانه داری آمریکا خبر داد که از خرید فناوری های حایز اهمیت در صنعت از سوی دستکم 25 درصد شرکت های چینی جلوگیری می کند.

این روزنامه آمریکایی نوشت؛ شورای امنیت ملی و وزارت بازرگانی آمریکا نیز به منظور جلوگیری از انتقال این فناوری ها به چین، طرح هایی برای تشدید کنترل بر صادرات تهیه کرده است.

به نوشته وال استریت ژورنال، این طرح ها که انتظار می رود آخر هفته اعلام شود، هنوز نهایی نشده است و این صنعت این فرصت را دارد که قبل از اجرای طرح های فوق، درباره آنها اظهارنظر کند.

این برنامه ها با هدف لطمه زدن به دستورالعمل راهبرد 'ساخت چین 2025' تهیه شدند. راهبرد ساخت چین 2025 تبدیل شدن این کشور به یک پیشگام جهانی در 10 بخش، از جمله رباتیک، هوا- فضا و خودروهای پاک است.

آمریکا چندی پیش کالاهای چینی به ارزش 50 میلیارد دلار را مشمول تعرفه های گمرکی کرد و پکن نیز در مقابل اعلام کرد که تعرفه صادرات آمریکا به کشورش را افزایش می دهد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.