دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا گفت: جنگ نیابتی یک احتمال است و ما یاد گرفته ایم سناریوهای مختلف را بررسی کنیم و برای هر تهدید یک طرح عملیاتی داشته باشیم.

به گزارش جماران؛ دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا گفت: با گذشت 30 سال از جنگ تحمیلی هیچ کشور همسایه ای تهدید نظامی علیه ایران، انقلاب و ملت ما نیست بلکه تهدیدات امروز علیه ما فرا منطقه ای است و برای هر تهدید دشمن، طرح عملیاتی داریم.

سردار سرلشکر پاسدار سید یحیی رحیم صفوی شامگاه یکشنبه در جمع پیشکسوتان رزمنده و استادان درس آشنایی با دفاع مقدس فارس در شیراز، افزود: به طور خاص تهدیدات فرا منطقه ای آمریکایی ها و صهیونیست ها را دربر می گیرد که اصلی ترین تهدید هستند و ممکن است در ادامه نوعی جنگ نیابتی نیز در منطقه ایجاد کنند. 

وی ادامه داد: جنگ نیابتی یک احتمال است و ما یاد گرفته ایم سناریوهای مختلف را بررسی کنیم و برای هر تهدید یک طرح عملیاتی داشته باشیم. 

مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا اضافه کرد: در این راستا هم ستاد کل نیروهای مسلح، هم رده های مختلف فرماندهی و هم نیروی انتظامی در مسایل داخلی برای پیشگیری از مشکلات، تنش ها، مسایل اجتماعی و امنیتی درون کشور همچون رویدادهای دی ماه 96و مسایل فرامرزی خود را آماده کرده است. 

سرلشکر صفوی اظهار داشت: وزن ژئوپولیتیکی ایران در منطقه در حال افزایش است و دشمنان چه بخواهند و چه نخواهند حرف اول و آخر را جمهوری اسلامی می زند و هیچ مساله ای بدون مشارکت ایران قابل حل نیست. 

وی، با بیان اینکه منطقه غرب آسیا در مقیاس جهانی بسیار با اهمیت است، گفت: قدرت های بزرگ فرامنطقه ای برای حضور در غرب آسیا در حال رقابت استراتژیک و ژئوپلیتیکی هستند و پیش بینی می شود این منطقه تا 12سال آینده پُر مساله ترین منطقه جهان باشد. 

این مقام نظامی بیان کرد: جمهوری اسلامی به منزله یک قدرت منطقه ای وزنه ای سنگین و تعیین کننده مسایل امنیتی، دفاعی و سیاسی در منطقه خواهد بود. 

مشاور فرمانده معظم کل قوا با بیان اینکه آمریکایی ها و صهیونیست ها نسبت به 10 سال قبل ضعیف تر شده اند، گفت: اگر این کشورها قدرت داشتند، می توانستند حکومت بشار اسد را به اتفاق عربستان، ترکیه، اردن و قطر که تا سال 2016 با آمریکایی ها هم پیمان بودند، ساقط کنند. 

وی، در مورد وضعیت کنونی سوریه اظهار داشت: هم اکنون حدود 72 درصد خاک سوریه در اختیار دولت است و مابقی همچون ادلب، منطقه ای در شرق فرات و مرز اردن در اختیار تروریست هاست. 

سرلشکر صفوی افزود: گروه های تکفیری داعش، جبهه النصره و احرار شام حداقل با 90 هزار تروریست از کشورهای مختلف به سوریه و عراق سرازیر شدند و در این میان هیلاری کلینتون وزیر خارجه پیشین آمریکا رسما اعلام کرد که داعش را آمریکا به وجود آورده است. 

وی بیان کرد: دولت های سوریه و عراق از ایران درخواست کمک کردند و ما برای دفاع از بلاد مسلمین همانگونه که از فلسطین اشغالی و حکومت اسلامی فلسطین یعنی حماس و جهاد اسلامی حمایت می کنیم، برای عمق بخشی به دفاع استراتژیکی ایران به کمک سوریه و عراق رفتیم. 

وی با تاکید بر اهمیت نقش حزب الله لبنان در سوریه بیان داشت: فرمانده ولایت مدار و شجاع حزب الله لبنان، نیروهای چریکی حزب الله را وارد سوریه کرد و آنها در طول این جنگ موفق شدند از نیرویی چریکی به ارتشی بدل شوند که از توانایی رزمی و موشکی سطح بالایی برخوردار است. 

مشاور عالی فرمانده کل قوا با اشاره به تغییر راهبردی حزب الله از پدافند به آفند، گفت: مفهوم این تغییر برای رژیم صهیونیستی یک وحشت دائمی است، زیرا آنها مدام خواب می بینند که حزب الله در حال حفر تونل است و از این تونل ها مهمات و موشک را منتقل می کند و از همین رو در مرزهای شمالی فلسطین در زیر و روی زمین دیواری بتنی کشیده اند. 

وی، در بخش دیگری از سخنان خود ترامپ را شخصیتی نا آرام و نامتعادل خواند که جنگ اقتصادی را با کشور های صنعتی و ایران آغاز کرده و به نظر نمی رسد بتواند با کره شمالی به نتیجه ای برسد. 

سرلشکر صفوی همچنین با اشاره به پاره ای از مسایل و مشکلات داخلی، گفت: هم اکنون در اداره جامعه، اقتصاد و مسایل فرهنگی با برخی از مشکلات مواجه هستیم که باید با وحدت میان سه قوه حل شود. 

برای قسمت دوم این نشست که قرار بود به صورت پرسش و پاسخ برگزار شود، خبرنگاران به بیرون از جلسه هدایت شدند و این برنامه پشت درهای بسته ادامه یافت. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.