دادستان عمومی و انقلاب زاهدان گفت: پیگیری قضایی از شخص انتشار دهنده خبر در دادگاه روحانیت و روابط عمومی فرمانداری ایرانشهر در رابطه با نشر بیانیه در دست اقدام است.

به گزارش جماران؛ ایرنا نوشت: دادستان عمومی و انقلاب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان گفت: کارمند اداره ثبت اسناد و املاک چابهار با سند سازی، 63 قطعه زمین از اراضی ملی و دولتی به ارزش حدود 500 تا 600 میلیارد ریال را به فروش رسانده بود که دستگیر شده است.

حجت الاسلام علی موحدی راد روز یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این فرد با سوء استفاده از مهر اداره که در اختیارش بوده و بدست آوردن رمز عبور رئیس اداره ثبت 63 قطعه زمین ملی چابهار را به نام اشخاصی خاص سند صادر کرده بود.

وی ادامه داد: هم اینک 2 ماه است که متهم اصلی این پرونده دستگیر شده و رئیس اداره ثبت اسناد و رئیس اداره راه و شهرسازی چابهار نیز برای بررسی این موضوع که آیا در این پرونده دخیل بوده اند یا خیر، به دستگاه قضایی فراخوانده می شوند.

وی افزود: برآورد مالی این اختلاس حدود 500 تا 600 میلیارد ریال است که همه این املاک توقیف شده است.

وی ادامه داد: تمامی افرادی که زمین به نامشان منتقل شده بود آمادگی خود را برای بازگرداندن این اراضی به دولت اعلام کرده اند.

دادستان عمومی و انقلاب زاهدان با اشاره به پرونده معروف به «کیشکور خودرو» در استان گفت: بر اساس برآوردهای انجام شده مجموع مالباختگان این پرونده در استان سیستان و بلوچستان 2 هزار و 500 نفر هستند که 95 نفر به عنوان لیدر پول را از مردم جنوب استان جمع آوری و مستقیم به حساب متهم اصلی در تهران واریز می کردند.

وی با بیان اینکه بر اساس گفته های مالباختگان اختلاس این متهم 700 میلیارد تومان است، افزود: با بررسی کارشناسی صورت گرفته اختلاف مالی 81 میلیارد تومان برآورد شده است.

موحدی راد افزود: همچنین 2 برادری که در شهرستان آزادشهر استان گلستان با همکاری متهم اصلی همین پرونده اختلاس کرده بودند نیز دستگیر و در یکی از زندان های سیستان و بلوچستان بسر می برند.

وی تاکید کرد: با توجه به اهمیت این پرونده و وجود 2 هزار شاکی در استان گلستان این مساله از طریق دستگاه قضایی سیستان و بلوچستان به طور جدی در دست پیگیری و رسیدگی است.

دادستان عمومی و انقلاب زاهدان با اشاره به موضوع تجاوز به عنف در ایرانشهر گفت: این پرونده برخلاف مطالب گفته شده از سوی برخی افراد تنها پنج نفر شاکی دارد و 2 متهم در این رابطه دستگیر و 2 متهم دیگر نیز تحت تعقیب هستند.

وی افزود: پیگیری قضایی از شخص انتشار دهنده خبر در دادگاه روحانیت و روابط عمومی فرمانداری ایرانشهر در رابطه با نشر بیانیه در دست اقدام است.

وی از مردم سیستان و بلوچستان خواست درباره اظهارات بی پایه و اساس رسانه های معاند نظام درباره حادثه ایرانشهر با هوشیاری برخورد کنند زیرا دشمنان به دنبال ایجاد آشوب و برهم زدن آرامش در جامعه برای رسیدن به مقاصد شوم خود هستند.

وی با اشاره به پیگیری شکایت توهین خبرنگار صدا و سیما به مردم سیستان گفت: این خبرنگار بعد از اعلام شکایت دادستانی به عنوان مدعی العموم قرار است اوایل تیرماه جاری به استان سفر و اظهارات خود را در این زمینه بیان کند.

وی افزود: حساب بانکی این خبرنگار که برای کمک به مردم سیستان دایر کرده بود نیز با موجودی 90 میلیون تومان فعلا مسدود شده است.

وی با تاکید بر فرهنگ سازی در رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی برای کاهش حوادث رانندگی گفت: دستگاه قضایی در حوادث رانندگی که دستگاههای اجرایی همچون اداره راه و شهرسازی مقصر هستند اقدامات لازم را مدنظر قرار می دهد.

** توقیف حدود 900 خودرو در خیابان دانشگاه زاهدان در سه ماه اخیر

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به شکایت های مردمی از رانندگی خطرناک و خلاف قانون برخی جوانان زاهدانی در ساعات پایانی شب در خیابان دانشگاه اقدامات بازدارنده لازم در این زمینه در دستور کار قرار گرفته است. 

وی افزود: در این مدت برای جلوگیری از تخلفات علاوه بر نصب سرعت گیرها، توقیف خودروهای متخلفان مورد توجه قرار گرفت به طوری که در حدود 2 تا سه ماه اخیر حدود 800 تا 900 دستگاه خودرو به پارکینگ منتقل و 6 نفر نیز به جرم اختلال در نظم راهی زندان شدند.

**افزایش سیر صعودی حضور گردشگران در سیستان و بلوچستان

موحدی راد گفت: سیستان و بلوچستان از امنیت مناسبی برخوردار و در رده استانهای امن است به طوری که حجم بالای مسافران ورودی در ایام نوروز و تابستان به این استان که هر ساله روند افزایشی دارد گواه این مطلب است.

وی ادامه داد: متهمان ورودی به زندان ها در استانهای مختلف بیشتر شده اما در سیستان و بلوچستان سال 96 نسبت به سال 95 شاهد کاهش پنج درصدی در این حوزه بودیم.

وی گفت: به هزار و 197 زندانی سیستان و بلوچستان نیز پارسال مرخصی پایان حبس داده شد و هفت هزار و 949 زندانی استان نیز در این مدت به مرخصی رفتند.

وی افزود: همچنین سال گذشته 441 نفر زندانی در استان از آزادی مشروط برخوردار و مجازات 275 نفر نیز تعلیق شد.

** دستگیری یک متهم در زمینه عرضه مرغ زنده در زاهدان

دادستان عمومی و انقلاب زاهدان اظهار داشت: با توجه به اهمیت بهداشت عرضه گوشت مرغ و قرمز 9 قصابی غیر مجاز در زاهدان پلمپ و یک متهمی که نبض بازار مرغ زنده این شهر را در دست گرفته بود نیز دستگیر و برخی نیز تحت تعقیب هستند.

**قاچاق مواد مخدر یکی از منابع مهم و موثر گروهک های تروریستی 

وی با بیان اینکه یکی از منابع مهم و موثر مالی گروهک های تروریستی قاچاق موادمخدر است گفت: هیچ شکی نیست که گروهک های تروریستی برای تامین هزینه های خود اقدام به قاچاق موادمخدر می کنند و هم اینک حدود سه پرونده مهم قاچاق موادمخدر در استان در دست بررسی است.

**ورود جدی دادستانی به مسئله نانوایی های آزاد پز در زاهدان

عضو شورای قضایی سیستان و بلوچستان بیان کرد: از آنجایی که با بررسی های صورت گرفته هم اینک حدود 80 نفر در نانوایی آزاد پز و سنتی زاهدان مشغول فعالیت هستند با همکاری فرمانداری مقرر شده آن دسته از نانوایی هایی که دارای فضای مناسب و پرونده بهداشتی هستند با نظارت دستگاهها به فعالیت خود به صورت آزاد پز در این شهر ادامه دهند در غیر صورت از ادامه فعالیت آنها جلوگیری می شود.

وی تاکید کرد: همچنین با افرادی که با رانت خواری اقدام به فعالیت در حوزه نان کرده باشند نیز به طور جدی برخورد خواهد شد.

حجت الاسلام موحدی راد با تاکید بر اینکه هیچ تبعه خارجی اجازه فعالیت در بخش موادغذایی استان را ندارد، گفت: با صنوفی که اتباع خارجی را در واحد صنفی فعال در بخش موادغذایی بکارگیری کنند طبق قانون برخورد می شود.

وی با اشاره به درخواست های مردمی برای آسفالت معابر توسط اداره گاز بعد از حفاری گفت: با ورود جدی دادستانی که مطالبه مردمی بود 146 کیلومتر آسفالت در شهر زاهدان توسط اداره گاز انجام و 186 کیلومتر نیز زیر سازی آن برای آسفالت صورت گرفته است.

وی افزود: ضروری است مردم مناطقی که هنوز گاز به منطقه آنان نرسیده و از نظر آسفالت معابر دچار مشکلات هستند نیز صبر پیشه کنند تا بعد از انجام کنده کاری های این شرکت آسفالت محله های آنان بدون صرف هزینه دوباره انجام شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.