وزیر صنعت، معدن و تجارت در واکنش به اظهارات معاون خود مبنی بر اینکه رسانه‌ها درباره مسائل اقتصادی چرت و پرت می‌گویند، گفت: حتما آقای سینکی خسته بوده و خطاب اظهاراتش نسبت به اصحاب رسانه و جراید نبوده است.

به گزارش جماران،  محمد شریعتمداری در حاشیه نشست علنی امروز (یکشنبه، ۳ تیرماه) مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: دولت از گذرگاهی عبور می‌کند، به خاطر دارید که در سال ۹۲ با شروع دولت آقای دکتر روحانی و در حالیکه هنوز اقدامات اجرایی به ثمر ننشسته بود، وجود انتظارات تورمی مثبت یعنی عدم رنج اقتصاد ایران از نظر تورمی و ایجاد یک شرایط امیدبخش باعث شد نابسامانی‌های اقتصادی کاهش پیدا کند و تقاضا در بازار محدود شود و بازارهای مختلف متعادل شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: این نشان می‌دهد وجود جو روانی مثبت و حرکت به سمت پیشرفت و توسعه شرایط مساعدی را در جامعه مهیا می‌کند و برعکس اگر از نظر درآمدهای ارزی، نحوه استفاده از آنها، امکان انتقال صحیح منابع از محل فروش نفت قرار بگیریم طبیعتا انتقال این مفهوم به جامعه تحولاتی را در جامعه به وجود می‌آورد.

شریعمتداری ادامه داد: ما در این شرایط ‌با دولتی درآمریکا مواجهیم که متعهد به تعهدات بین‌المللی نیست، عهدشکن است، پای سند رسمی که کشورش با ایران امضا کرده نمی‌ماند و به صورت مستقیم به همه شرکت‌هایی که با ایران کار می‌کند فشار می‌آورد و تلاش دارد شرایط اقتصادی ایران را به هم بزند و فکر می‌کند از این نمد برای او کلاهی درست می‌شود.

وی هم چنین در خصوص اظهارات سینکی، افزود: طبیعتا دولت در این شرایط پیش از اینکه آنها بخواهند اقدامی انجام دهند، به سمت خروج از برجام بروند و فکر کنند اگر این کار را انجام دهند همه مردم ایران رو به قبله خواهند شد تصمیم گرفت تغییری در نظام ارزی به وجود بیاورد و نرخ تثبیت شده ارز را با محاسبه روش‌های علمی ارائه کرد و گفت همه کالاهای مورد نیاز را با این نرخ تامین می‌کند، اکنون دولت ساختاری را به وجود می‌آورد که در برابر فشار غربی‌ها انعطاف پذیر است و به نیازهای واقعی مردم در اولویت جواب دهد و به نیازهای ثانویه مرحله دوم رسیدگی کند.

وی ادامه داد: بدون تردید این شخص رسانه‌ای بوده و این صبر لسان و اشتباه بیان از آن قسمت‌هایی است که نیاز به گذشت رسانه‌ها دارد.

شریعتمداری تأکید کرد: بنده به نمایندگی از دیگرانی که قدر رسانه‌ها و مطبوعات را نمی‌دانند عذرخواهی می‌کنم، یکی از مهمترین ارکان دموکراسی در کشورمان وجود رسانه‌های آزاد است که ایجاد شفافیت را به وجود می‌آورد و ما به آنها افتخار می‌کنیم.

وزیر صنعت و معدن در ادامه افزود: حتما تعامل میان دستگاه‌های اجرایی و رسانه‌ها و انتقال صحیح اطلاعات وجود دارد و هر روز بهتر خواهد شد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.