نماینده استان اصفهان در شورای عالی استان ها گفت: پس از چند سال کار و تلاش شاهدیم که از اختیار شوراها توسط دولتمردان، نمایندگان مجلس و قوه قضاییه کاسته می شود.

به گزارش جماران؛ نماینده استان اصفهان در شورای عالی استان ها گفت: به دلیل بعضی سیاست های اشتباه، بیش از نیمی از شهرداری ها در کشور رو به ورشکستگی هستند.

محمد صالحی دارانی روز پنجشنبه در ششمین اجلاس شورای عالی استان ها در مجلس قدیم افزود: شوراها براساس دستور امام خمینی(ره) شوراهای اسلامی روی کار آمدند و امانت به اهل آن سپرده شد؛ آنها سرمایه ملی هستند و طبق تجربه نباید این گنجینه دچار آسیب و تهاجم شود.

وی ادامه داد: پس از چند سال کار و تلاش شاهدیم که از اختیار شوراها توسط دولتمردان، نمایندگان مجلس و قوه قضاییه کاسته می شود. 

این عضو شورای عالی استانها افزود: فشار دیوان عدالت اداری برای ابطال مصوبه های شورا، کاستن بودجه آن توسط مجلس، قوانین غیرکارشناسی نمایندگان مجلس مانند قانون بیمه کارگر و بدهی سنگین هزاران میلیارد تومانی دولت به شهرداری ها، شاهدی بر این واقعیتهاست.

صالحی دارانی گفت: همین مسائل، عامل افزون بر نیمی از ورشکستگی شهرداری هاست.

ششمین اجلاس عمومی شورای عالی استان ها امروز(پنجشنبه) در محل مجلس قدیمبا حضور رئیس مجلس شورای اسلامی، شهردار، استاندار و رئیس شورای شهر تهران به همراه نمایندگان استان های شورای عالی استان ها برگزار شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.