دادگاه شیکاگو پرونده تاجر ایرانی را باردیگر به جریان انداخت.

به گزارش جماران؛ دادگاه فدرال شیکاگو در آمریکا بار دیگر پرونده یک تاجر ایرانی را که به صادرات غیرقانونی متهم شده است، به جریان انداخت.

به گزارش پایگاه خبری شیکاگو تریبون بر اساس دادخواست دادگاه فدرال شیکاگو، یک بازرگان ایرانی به صادرات غیرقانونی لوله های آلومینیومی که در صنایع موشک سازی و هوافضا استفاده می شود، متهم شده است.

بنابر دادنامه ارائه شده، تعداد و نوع آلومینیوم طبق مقررات ایالات متحده خلاف مقاصد عدم گسترش سلاح هسته ای محسوب می شود.

اتهام قاچاق برای سعید ولدبیگی در سال 2011 بخشی از تلاش او برای دور زدن قوانین و مقررات کنترل صادرات آمریکا عنوان شده بود.

ولد بیگی 56 ساله در ژوئیه 2016 در دادگاه فدرال شیکاگو غیابا محکوم شده و دادگاه کیفری روز چهارشنبه بار دیگر این پرونده را به جریان انداخت.

به گفته دادستانی، حکم جلب ولدبیگی که از سال 2016 صادر شده همچنان اعتبار دارد.

ولد بیگی در این پرونده همچنین به صادرات غیرقانونی ورق های تیتانیوم از شرکتی در شمال ایلینوی آمریکا متهم است به گونه ای که ادعا شده است این مواد از طریق گرجستان، امارات متحده عربی، مالزی و همه مکان هایی که شرکت های ولدبیگی در آن دفتر داشتند، عبور داده می شد. 

همچنین در این اتهامات آمده است ولدبیگی در سال 2012 ورق های آکریلیک را از شرکتی در ایالت کنتیکت سفارش داد و به دروغ گفته است که می خواهد در هنگ کنگ مورد استفاده قرار دهد. دادستان ها گفته اند که او پس از آن، ترتیبی داد تا آنها را به ایران حمل کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.