تایم در شماره روز پنجشنبه «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا را در مقابل دختر بچه ای گریان به تصویر کشیده و نوشته است: به آمریکا خوش آمدید.

به گزارش جماران؛ نشریه «تایم» طرح روی جلد این ماه خود را به کودکان مهاجر اختصاص داده که جدا کردن ظالمانه آن ها از والدینشان توسط دولت ترامپ در آمریکا، خط بطلانی بر ادعاهای حقوق بشری این کشور کشیده است.

تایم در شماره روز پنجشنبه «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا را در مقابل دختر بچه ای گریان به تصویر کشیده و نوشته است: به آمریکا خوش آمدید.

این طرح کنایه ای به سیاست موسوم به «مدارای صفر» دولت آمریکا در قبال مهاجران و پناهجویان و جدا کردن کودکان خردسال از والدینشان برای انتقال آن ها به اردوگاه های جداگانه است.

این اقدام که با هدف فشار به پدر و مادرهای کودکان صورت می‌گیرد، در هفته‌های گذشته انتقاد سازمان‌های حقوق بشری و سازمان ملل متحد را به دنبال داشته است.

تایم در خصوص طرح روی جلد خود می‌نویسد: «جان مور» عکاس آژانس تصویری «گتی ایمجز» و برنده جایزه پولیتزر، در سالیان گذشته از مهاجران عبوری از مرز آمریکا و مکزیک عکس‌برداری کرده است. یکی از عکس‌های او این هفته به نمادی آشکار از مجادله‌ بر سر مسائل مهاجرتی در آمریکا بدل شد و به عنوان طرح روی جلد به کار رفت.

مور در خصوص این تصویر که یک کودک گریان دو ساله اهل هندوراس را همزمان با بازداشت مادرش در مرز آمریکا به تصویر کشیده است، می‌گوید: این عکس برای من دشوار بود. آن‌ها را سوار یک ون کردند و بردند. ناچار شدم بایستم و نفس‌های عمیقی بکشم. تنها چیزی که می‌خواستم این بود که بتوانم او را بغل کنم، اما اجازه نداشتم.

آمار وزارت امنیت داخلی آمریکا نشان می دهد که ماموران مرزی این کشور طی 6 هفته گذشته بیش از 2 هزار کودک خردسال را به اردوگاه ها فرستاده و از آن‌ها اهرمی برای فشار به والدینشان ساخته‌اند.

دفتر امور حقوق بشری سازمان ملل متحد به تازگی از آمریکا خواسته بود که به پرونده‌سازی و نقض حقوق خانواده‌های مهاجری که وارد خاک این کشور می‌شوند، پایان داده و سیاست مداراجویانه‌تری اتخاذ کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.