برج‌های دوقلو در ۱۷ هزار متر مربع و در بهترین نقطه شهر خرمآباد به سرمایه‌گذار داده شده تا ۲۵ درصد در مالکیت شهرداری و ۷۵ درصد در مالکیت سرمایه گذار باشد.

به گزارش جماران؛ رئیس کل دادگستری لرستان از مختومه شدن ۱۴۵ هزار پرونده در دادگستری استان خبر داد.

جعفر بدری در نشست با اصحاب رسانه با بیان این‌که «کار رسانه‌ها سخت و زیان‌آور است و آنان باید به‌گونه‌ای انجام وظیفه کنند که هم به رسالت خود عمل کرده و هم سبب دلهره و تشویش اذهان عمومی نشده و باعث اعتراض مقامات نشوند»، افزود: پرونده‌های وارده و تخلفات مطبوعاتی نسبت به سال‌های قبل رو به کاهش بوده است، سال گذشته ۸ پرونده و امسال ۲ پرونده در دادگاه کیفری تشکیل شده است.

وی ادامه داد: آن‌چه سبب موفقیت دستگاه قضا شده شفافیت در کار است و چنان‌چه این مهم مبنای کار دستگاه‌های دولتی و ارگان‌ها قرار گیرد بسیاری از مفسده‌ها حل می‌شود و امروز مراحل رسیدگی از مرحله دادسرا تا دادگاه، تجدیدنظر و دیوان عالی کشور تمام این اقدامات در معرض دید اشخاص است.

وی گفت: پیگیریم تا دسترسی مراکز علمی به احکام دادگاه آسان‌تر شود.

رئیس کل دادگستری لرستان با بیان این‌که «قضات از استقلال خوبی برخوردارند و اعتماد عمومی نسبت به دستگاه‌های قضایی بیشتر می‌شود»، گفت: در مبارزه با فساد دادگستری بسیار خوب عمل کرده‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: از مقامات عالی نظام تا مردم کوچه و بازار به فساد حساسیت فوق‌العاده دارند و امروز همه وظیفه دارند به گونه‌ای عمل کنند تا اعتماد مردم نسبت به نظام سلب نشود؛ چراکه آن‌ها پشتوانه نظام هستند.

وی با بیان این‌که «مردم به عملکرد دستگاه قضا اعتماد دارند و دادگستری امروز ملجا احقاق حق است»، بیان کرد:   سال گذشته ۱۴۵ هزار پرونده در دادگستری استان مختومه شده و از این تعداد 16 هزار پرونده مورد اعتراض واقع شده و به دستگاه تجدید نظر رفته و بیش از ۲۰ درصد این اعتراضات نقض شده است.

بدری گفت: ۷۶ هزار پرونده در شوراهای حل اختلاف وارد شده است.

وی عنوان کرد: کشفیات مواد مخدر در استان خوب بوده و با همت دستگاه‌های قضایی، نظامی، انتظامی و امنیتی سال گذشته ۴ تن و ۴۶ کیلوگرم انواع مواد مخدر و سه ماهه امسال یک تن و ۶۶۰ کیلوگرم در استان کشف شده است.

وی در مورد فساد مالی در استان لرستان گفت: متاسفانه شهردار وقت در میدان دانشجوی خرم‌آباد ۲۴ هزار مترمربع زمین به یک شرکت جهت ساخت سه برج مسکونی واگذار کرده تا احداث کند که متوجه شدیم این کار غیر قانونی بوده و پس از تغییر شهردار،  مجموعه شهرداری خرم‌آباد شکایت کرده و توانستیم این ملک را به شهرداری برگردانیم؛ البته شهردار وقت قبل از این‌که شرکت مذکور به تعهدات خود عمل کند سند به نامش کرده است. ارزش این ملک ۷۲ میلیارد تومان بوده است.

رئیس کل دادگستری لرستان با بیان این‌که «برج‌های دوقلو نیز در ۱۷هزار متر مربع و در بهترین نقطه شهر خرمآباد به سرمایه‌گذار داده شده  تا ۲۵ درصد در مالکیت شهرداری و ۷۵ درصد در مالکیت سرمایه گذار باشد»، افزود: بنا بود پس از ۳۶ ماه به اتمام برسد که یک‌سال از تعهد این قرارداد گذشته و تنها ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، شورای شهر جدید خرم‌آباد به این پروژه معترض بودند که این مهم عادلانه نیست و چرا باید برخی شهرداری‌ها به خاطر اعمال فشارهای مقامات اجرایی تن به این‌گونه کارها دهند.

وی ادامه داد: از سرمایه‌گذار حمایت می‌کنیم ولی از سرمایه‌گذاری که بخواهد زمینی را تصرف و کلی امتیاز بگیرد و پروژه را بگذارد و برود جلوگیری می‌کنیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.