یک عضو مجمع روحانیون مبارز گفت: موضع رسمی جریان اصلاحات توسط احزاب قانونی اصلاح‌طلب و یا نهادهای شناخته شده‌ای مثل جبهه اصلاحات مطرح می‌شود، افرادی که پای نامه مذاکره با ترامپ را امضا کردند نظر شخصی خود را اعلام کردند.

به گزارش جماران، مجید انصاری، در ارتباط با نامه برخی از فعالین سیاسی و مدنی مبنی بر مذاکره با آمریکا، اظهار کرد: نامه‌ای که منتشر شده است نامه جریان اصلاحات نبوده است، عمدتا افرادی که امضایشان پای این نامه است خارج‌نشینان هستند و ارتباطی با جریان امروز اصلاحات ندارند.

وی ادامه داد: این نامه توسط چهره‌های متفاوت عرصه سیاست امضا شده که همان‌طور که گفتم بیشترشان در کشور نیستند اما در عین حال امضای چند چهره سیاسی اصلاح‌طلب داخل از کشور نیز تا آنجایی که من در اخبار دیدم پای این نامه وجود دارد.

انصاری یادآور شد: این چهره‌های اصلاح‌طلب قطعا نظر شخصی خودشان را بیان کردند و ارتباطی با تصمیم‌گیری نهایی تمام اعضای جبهه و جریان اصلاحات ندارند. جبهه اصلاحات گسترده است و از شخصیت‌های مختلفی تشکیل شده است. اگر از موضع جریان اصلاحات بخواهد مطلبی عنوان شود تبعا باید فرآیند تشکیلاتی خودش را طی کند.

وی گفت: اگر بخواهیم بگوییم که نامه یا نظری منتسب به جریان اصلاحات است باید آن موضوع حتما در احزاب رسمی جریان اصلاحات و یا تشکل‌های جمعی فراگیر مثل شورای عالی سیاستگذاری یا جبهه اصلاح‌طلبان مطرح شود و در نهایت توسط سخنگو آن موضوع به اطلاع رسانه‌ها برسد.

انصاری سپس تصریح کرد: بنابراین بر اساس پروتکل کاری اصلاح‌طلبان می‌توان گفت آن چیزی که به عنوان نامه اصلاح‌طلبان مطرح شده است نظر چند شخص منتسب به جریان اصلاحات است.

وی در بخش دیگری از این گفت‌وگو اظهار کرد: شخصا نظر من این است که با پیمان‌شکنی، قلدری و زورگویی آمریکا که با سیاست‌های شخص آقای ترامپ اعمال شده است نه تنها جمهوری اسلامی ایران، بلکه امروز بسیاری از کشورهای هم‌پیمان آمریکا نسبت به این رفتار غیرمتمندانه و غیرمسئولانه معترض هستند و به نوعی مقابل سیاست‌های امروز آمریکا قرار گرفتند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب سپس ادامه داد: خروج آمریکا از پیمان محیط زیستی در فرانسه و کمیسیون‌های حقوق بشر و بر هم خوردن بسیاری از قراردادهایش با کشورهای بزرگی مثل چین، کره و کانادا نشان می‌دهد که دوره‌ای از تنش‌زایی و خودکامگی در دوره سیاست خارجی آمریکا در جریان است.

وی ابراز عقیده کرد:‌ با دولت و کشوری که یکطرفه و قلدرمابانه زیر تعهداتی که خودشان داده‌اند می‌زنند، نمی‌شود مذاکره کرد. هیچ مذاکره‌ای با چنین دولت و شخصی از ضمانت اجرایی برخوردار نیست.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.