کره جنوبی و آمریکا روز دوشنبه (امروز) رایزنی‌هایی را به صورت رسمی درباره وضع مجدد تحریم‌های واشنگتن علیه تهران آغاز کردند.

به گزارش جماران؛ وزارت امور خارجه کره جنوبی اعلام کرد: رایزنی‌هایی را با آمریکا برای مستثنی شدن از تحریم‌های واشنگتن علیه تهران آغاز کرده است.

به نقل از خبرگزاری یونهاپ، کره جنوبی و آمریکا روز دوشنبه (امروز) رایزنی‌هایی را به صورت رسمی درباره وضع مجدد تحریم‌های واشنگتن علیه تهران آغاز کردند.

دو طرف اولین دور از این گفت‌وگوها را در سئول درباره ادامه همکاری‌های نزدیک‌شان در این زمینه انجام دادند.

یون کانگ هایئون معاون وزیر امور خارجه کره جنوبی در امور اقتصادی و کریس فورد دستیار وزیر امور خارجه آمریکا در امور امنیت بین‌الملل و عدم اشاعه که در راس یک هیات ۹ نفره به سئول سفر کرده است، در این نشست حضور داشتند.

تمرکز کره جنوبی روی به حداقل رساندن تاثیرات منفی بر اقتصاد جهانی به ویژه شرکت‌هایی که با ایران تجارت می‌کنند، قرار دارد.

وزارت امور خارجه کره جنوبی جزئیاتی درباره نتایج این نشست منتشر نکرد، اما اعلام کرد که دولت رایزنی‌های مربوطه‌اش را با متحد خود یعنی آمریکا ادامه خواهد داد.

همچنین کانگ کیونگ وزیر امور خارجه کره جنوبی روز دوشنبه در یک تماس تلفنی با مایک پمپئو همتای آمریکایی خود درباره این موضوع رایزنی کرد.

دونالد ترامپ رییس‌جمهور آمریکا ماه گذشته همزمان با اعلام خروج از توافق هسته‌ای ایران و گروه موسوم به ۱+۵، گفت که تحریم‌ها علیه تهران را باز خواهد گرداند، این مساله نگرانی‌هایی را در میان شرکت‌هایی که با تهران تجارت می‌کنند و به ویژه خریداران اصلی نفت ایران شامل کره جنوبی ایجاد کرده است.

گزارشات حاکی از آن است که واردات نفت خام کره جنوبی از ایران در ماه مه از ژانویه ۲۰۱۶ تاکنون به پایین‌ترین حد خود رسیده است چرا که خریداران کره‌ای از بیم تحریم‌های واشنگتن به دنبال کاهش خرید نفت از تهران هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.