انتشار خبر ربوده شدن 41 دختر ایرانشهری و تعرض به این دختران توسط اعضای یک گروه آدم ربا در شهرستان ایرانشهر که به‌عنوان یک فاجعه اجتماعی در سیستان و بلوچستان مطرح شده، مسئولان قضایی و نیروی انتظامی استان را بر آن داشت تا با دستگیری اعضای باند ربایندگان دختران، موج نگرانی در میان خانواده‌های ایرانشهری را فرو بنشانند.

به گزارش جماران، روزنامه ایران نوشت: تعداد دختران ربوده شده که مورد تجاوز اعضای یک باند 4 نفره قرار گرفته‌اند تاکنون 41 دختر عنوان شده و به گفته مسئولان محلی تعدادی از خانواده‌های ایرانشهری از بیم آبروی خانوادگی نخواسته‌اند از ربوده شدن دخترانشان پرده بردارند و هنوز تعداد دقیق دختران ربوده شده‌ای که مورد تعرض قرار گرفته‌اند مشخص نشده است. نخستین بارخبر این فاجعه را امام جمعه ایرانشهر در خطبه‌های نماز عید فطر فاش کرد و از دستگیری عامل اصلی این جنایت هولناک خبر داد و گفت: تلاش برای دستگیری همدستان او به‌طور گسترده ادامه دارد.

مولوی محمد طیب ملازهی امام جمعه اهل سنت ایرانشهر گفته یکی از اعضای این باند پس از دستگیری اعتراف کرده که تاکنون به ۴۱ دختر تجاوز کرده‌اند.
وی به هویت این افراد اشاره نکرد و اعلام کرد: این اوباش از همین بچه‌‌های ما بوده‌اند که اگر اسمشان را بگویم٬ عده‌ای سرشان پایین خواهد افتاد.بخشی از این تجاوز‌ها در ماه رمضان روی داده و از مقام‌‌های قضایی خواسته تمام اعضای این باند را دستگیر و با آنها برخورد کند.امام جمعه اهل سنت «ایرانشهر» در سخنان خود به صراحت اعلام کرده که فرماندار این شهر در جریان شناسایی و دستگیری یکی از اعضای این باند قرار دارد.رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان در گفت‌و‌گوی اختصاصی با روزنامه ایران در رابطه با خبر منتشر شده درباره تجاوز به 41 دختر ایرانشهری گفت: واقعیت این حادثه به شکلی که در فضای مجازی منتشر شده نبوده است. اخبار منتشر شده بنابر اظهارات یکی از امام جمعه‌ها بوده است و صحت ندارد.

3 شاکی و 4 متهم
حجت‌الاسلام حمیدی ادامه داد: کسانی که تاکنون به‌شکل رسمی شکایت کرده‌اند 3 نفر بوده‌اند. باتوجه به اطلاعاتی که شاکی‌ها در اختیار تیم تحقیق قرار دادند یکی از متهمان اصلی دستگیر شده و تحقیقات برای دستگیری 3 متهم دیگر ادامه دارد. این متهمان در شهرستان‌های اطراف ایرانشهر و منطقه بلوچستان از جمله چابهار و فنوج ساکن بوده که دستور نیابت‌های قضایی و اعزام تیم‌هایمان برای دستگیری آنها انجام شده است.
وی گفت: باتوجه به اینکه شکایت‌های مختلفی از جمله آدم ربایی و ضرب و جرح نیز وجود دارد پرونده در دادسرا تشکیل شده اما از جنبه تجاوز به شاکی‌ها پرونده در دادگاه کیفری یک استان رسیدگی می‌شود.

اعزام تیم پزشکی قانونی به ایرانشهر
رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه تیمی از متخصصان پزشکی قانونی دیروز راهی شهرستان ایرانشهر شده‌اند، گفت: دستورات قضایی صادر شده و یک تیم پزشکی قانونی از استان به ایرانشهر اعزام شده تا این موضوع را رسیدگی کنند.حجت‌الاسلام حمیدی ادامه داد: شکایت‌های اولیه در رابطه با آزار و اذیت و آدم ربایی بوده است اما تحقیقات برای بررسی صحت و سقم این ماجرا ادامه دارد. حتی این احتمال وجود دارد ارتباطی از قبل بین این افراد بوده و این فرضیه که آنها به اختلاف خورده باشند و همین اختلاف باعث چنین شکایتی شده باشد نیز در دست بررسی است.

تأیید آزار و اذیت گروهی
دکتررضا عبدی، رئیس پزشکی قانونی استان سیستان و بلوچستان و سرپرست تیم اعزامی به ایرانشهر در گفت‌و‌گوی اختصاصی با گروه حوادث روزنامه ایران گفت: دیروز یک دختر جوان که شاکی پرونده بود به ما معرفی شد که طبق معاینات انجام شده توسط تیم پزشکی قانونی، تجاوز به دختر جوان تأیید شد. دختر جوان مدعی است که 4 نفر او را به زور سوار ماشین کرده و با بردن به خانه‌ای، چهار نفره او را مورد آزار و اذیت قرار داده‌اند. قربانی این جنایت سیاه 24 ساله بوده و دچار مشکلات روحی و روانی شده است.

آدم ربایی مقابل داروخانه
رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان در رابطه با نحوه این آدم ربایی‌ها و آزار و اذیت به خبرنگار «ایران» گفت: طبق اظهارات دو نفر از شاکی‌ها وقتی آنها از داروخانه بیرون می‌آیند توسط مردان پژو سوار ربوده می‌شوند. یکی از آنها مدعی است که در بین راه چشم‌هایشان توسط مردان ناشناس بسته شده و موفق نشده‌اند مسیر را شناسایی کنند. اما یکی دیگر از شاکی‌ها که چشم‌هایش باز بوده مسیر را شناسایی کرده است.
طبق اظهارات قربانیان آنها به خانه‌هایی در ایرانشهر انتقال داده و مورد آزار و اذیت قرار گرفته‌اند که این خانه‌ها نیز شناسایی شده‌اند.وی ادامه داد: متهمان حدود 30 سال سن دارند و دخترانی که قربانی شده‌اند سنشان بالای 18 سال است. اتهامات آنها آدم ربایی، ضرب و جرح، مزاحمت و تجاوز به عنف است که قوه قضائیه در حال بررسی این اتهامات است.

مردان پژو سوار، نخستین شکایت
دادستان ایرانشهر نیز در گفت‌و‌گو با خبرنگار «ایران» گفت: نخستین گزارش 19 خرداد امسال با موضوع آدم ربایی به ما اعلام شد. ماجرا از این قرار بود که دختر جوانی در حال عبور از یکی از خیابان‌های ایرانشهر ناگهان توسط چهار سرنشین خودروی پژو 405 ربوده می‌شود.علیرضا خانی ادامه داد: ابتدا موضوع آدم ربایی مطرح شد. دختر جوان مدعی بود که این حادثه ساعت دو بعد از ظهر رخ داده است.
از آنجایی که قربانی این پرونده یکی از متهمان را شناسایی کرده بود با اطلاعاتی که او در اختیار تیم تحقیق قرار داد بررسی‌ها برای دستگیری عاملان این آدم ربایی آغاز شد.در ادامه این تحقیقات دو دختر دیگر نیز جداگانه به دادسرا رفته و شکایت‌هایشان را ثبت کردند. این دو دختر جوان اظهار داشتند سال گذشته از سوی چهار نفر مورد آزار و اذیت قرار گرفته‌اند. اما آن موقع از اعلام شکایت خودداری کرده بودند از آنجایی که مشخصاتی که دو دختر جوان در رابطه با مردان شیطان صفت می‌دادند با مشخصات پژو سواران یکی بود، این احتمال مطرح شد که افراد یک باند، سناریوی این آزار و اذیت را اجرا کرده‌اند.

انتقام‌گیری قومی و مذهبی مطرح نیست
دکتر حمیدی در پاسخ به این سؤال که طبق اطلاعات منتشر شده متهم در بازجویی‌ها به 40 مورد تجاوز و آدم ربایی اعتراف کرده است، گفت: این صحبت‌ها را یکی از امام جمعه‌های ایرانشهر بیان کرده و گفته که متهم در اداره آگاهی چنین اظهاراتی داشته است.
این مسأله هنوز به تأیید ما نرسیده است و باید به صورت کامل بررسی شود. شایعه دیگری که مطرح شده بحث قومیتی و مذهبی است. اما این پرونده هیچ ارتباطی با انتقام‌گیری و درگیری طایفه‌ای ندارد چرا که هم شاکی‌ها و هم متهمان بلوچ بوده و هر دو گروه نیز اهل تسنن هستند. به همین دلیل بحث قومیت و مذهب وجود ندارد.

کانال‌های ضد انقلاب
علی موحدی راد، دادستان زاهدان نیز در رابطه با این خبر گفت: کانال ضد انقلابی که از خارج از کشور هدایت می‌شود این ماجرا را بزرگنمایی کرده است و اصل ماجرا موضوع دیگری بوده است. تا زمانی که کسی طرح دعوا نکند و شکایتی ثبت نشود، نمی‌توان گفت تعداد قربانیان بیشتر از این بوده است. ما به شاکی‌ها نامه پزشکی قانونی داده‌ایم و بررسی‌ها در این خصوص ادامه دارد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.